شناسهٔ خبر: 51294 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شرایط تعطیلی شنبه های دانشگاه آزاد/ تسهیلات برای دانشجویان کارمند

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: بخشنامه نحوه برگزاری کلاس های درس دانشگاه آزاد یک امکان است و در واقع نوعی انعطاف پذیری برای رفاه حال دانشجویان بشمار می رود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجتبی علوی فاضل در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح بخشنامه جدید نحوه برگزاری کلاس های درس دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه کارمند هستند که امکان حضور در ساعات و روزهای اداری برای ادامه تحصیل را ندارند و این درحالی است که ادامه تحصیل این افراد نیاز است و مورد توافق محل اشتغال آنها قرار گرفته است.

وی افزود: بخشنامه جدید نحوه برگزاری کلاس های درس دانشجویان دانشگاه آزاد با هدف ارائه خدمات بهتر به دانشجویان تصویب و ابلاغ شده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد عنوان کرد: تحصیل در دانشگاه آزاد یک تحصیل حضوری است بنابراین برای رفع مشکل ادامه تحصیل دانشجویان از جمله دانشجویان کارمند در بخشنامه جدید دانشگاه این امکان فراهم شد تا در روزهای پنجشنبه که جز روزهای تعطیل دانشگاه بشمار می رود کلاس های درس دایر شود.

علوی فاضل با بیان اینکه حضور دانشجو در دانشگاه نیازمند ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و رفاهی است، خاطرنشان کرد: براساس بخشنامه جدید این دانشگاه کارمندان واحدها به نوعی مدیریت می شوند که در صورت برگزاری کلاس های درس کارمندان واحدها در روزهای پنجشنبه در محیط کار حضور داشته باشند و روز شنبه به عنوان تعطیلات آنها بشمار رود.

وی اظهار داشت: اجرای این بخشنامه به معنای تعطیل شدن ستاد مرکزی دانشگاه در روز شنبه نیست.

سخنگوی دانشگاه آزاد عنوان کرد: واحدهایی که تقاضای برگزاری کلاس درس در روزهای پنجشنبه را دارند با مجوز رئیس استانی دانشگاه مجوز لازم صادر می شود.

علوی فاضل خاطرنشان کرد: یک روز واحد را برای جابه جایی تعطیلات کارمندان تعیین شد تا رویه یکپارچه در کل دانشگاه صورت گیرد.

وی گفت: براساس این بخشنامه اگر واحدی به نحوی برنامه ریزی کند که تمامی فعالیت های خود را تا روز پنجشنبه انجام دهد این واحد می تواند در روز شنبه فعالیت نداشته باشد و در صورتی که تعدادی از کارمندان در روز پنجشنبه در واحد حضور داشته باشند فعالیت این واحد در روز شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

سخنگوی دانشگاه آزاد اظهار داشت: این بخشنامه یک امکان است و اجباری برای اجرای آن وجود ندارد و در واقع نوعی انعطاف پذیری برای رفاه حال دانشجویان بشمار می رود.

علوی فاضل در خصوص برگزاری کلاس های درس واحدهای این دانشگاه در روزهای جمعه نیز گفت: از گذشته برخی از واحدهای این دانشگاه اقدام به برگزاری کلاس در روز جمعه با رعایت شرایط خاص می کردند.

وی افزود: در روزهای جمعه کلاس های درس نباید در ساعت های ۱۱ صبح تا ۱۴ بعدازظهر برگزار شود چراکه همزمان با اقامه نماز جمعه است.

سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: باتوجه به اینکه جمعه روز تعطیل است دانشجویان و اساتید استقبال زیادی از برگزاری کلاس های درس نمی کنند اما اگر واحدی درخواست داشته باشد، درخواست آن واحد بررسی خواهد شد.

نظر شما