شناسهٔ خبر: 51303 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تغییرات در پنجمین دوسالانه «سرو نقره ای»/ هیات انتخاب حذف شد

دبیر پنجمین دوسالانه «سرو نقره ای» از اضافه شدن بخش گرافیک محیطی به فراخوان امسال و همچنین حذف هیات انتخاب آثار خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به تازگی فراخوان پنجمین دوسالانه طراحی گرافیک «سرو نقره ای» را منتشر کرده که طی آن اعضای انجمن از ۱۱ شهریور تا ۴ مهرماه مهلت دارند تا آثار خود را در بخش های اعلام شده ارائه دهند.

ایمان صفایی دبیر پنجمین دوسالانه «سرو نقره ای» درباره این دوره دوسالانه به خبرنگار مهر گفت: این روزها کار در حوزه طراحی محیطی بیشتر شده است و بسیاری از سازمان ها می توانند سفارش دهنده چنین آثاری به هنرمند باشند که به همین منظور در فراخوان امسال یک بخش درباره طراحی محیطی اضافه شده که بخش مهمی در فراخوان امسال به شمار می رود و دلیل گنجاندن این بخش در فراخوان امسال فرهنگسازی و توجه دادن سفارش‌دهنده به این بخش است.

وی ادامه داد: در این بخش عموما می توانید طراحی علایم و نشانه ها در محیط شهری را ببینید به طور مثال وقتی مترو ایجاد می شود تمام علایم مربوط به آن و تابلوهایی که برایش طراحی می شود در این حوزه می گنجد.

این گرافیست در پاسخ به این پرسش که با توجه کمبود سفارش به هنرمندان در این حوزه پیش‌بینی شما درباره تعداد آثار دریافتی چیست، بیان کرد: طراحی گرافیک به طور کلی بر مبنای سفارش است و برای همین ما از میان پروژه هایی که هنرمندان در همه حوزه ها طی ۲ سال اخیر کار کرده اند اثر می پذیریم. حدس می زنم تعداد قابل توجهی اثر به دستمان برسد اما باز هم نیاز به فرهنگسازی در برخی حوزه ها داریم و سازمان های سفارش دهنده باید آگاه شوند که در حوزه ای مانند گرافیک محیطی به چه شکل می توانند سفارش دهند.

صفایی در توضیح بیشتر بخش های دوسالانه «سرو نقره ای» نیز گفت: در دو دوره قبل بخش طراحی فونت به فراخوان اضافه شد که بخش تازه و پرطرفداری است. به گمانم در این نمایشگاه در تمام بخش ها شاهد رشد خواهیم بود ولی در این سال ها به طور خاص روی تبلیغات کارهای زیادی شده و این بخش جذاب تر از قبل شده ضمن اینکه در بخش دیجیتال نیز اتفاق های جذابی در حال رخ دادن است.

دبیر پنجمین دوره دوسالانه «سرو نقره ای» اظهار کرد: یکی از نکات مهم در فراخوان امسال این است که هیات انتخاب آثار نداریم چون این یک رویداد صنفی است و دوست داریم همه اعضا در آن فعال باشند ما در نحوه ارائه اثر محدودیت گذاشتیم تا همه بتوانند در این دوسالانه شرکت کنند و آثارشان روی دیوار برود و مجبور به گزینش نباشیم چون معتقد هستیم این دوسالانه فرصتی برای دیده شدن کار همه اعضاست و بهتر است گزینش توسط خود اعضا صورت بگیرد و آنها بهترین کارشان را ارسال کنند. امسال هر هنرمند می توانند در دو بخش شرکت کند و در هر بخش دو اثر ارائه بدهد.

صفایی در پایان با بیان اینکه دوسالانه «سرو نقره ای» از زمانی که دوسالانه گرافیک متوقف شد، برپا شد درباره اهمیت برپایی دوسالانه گرافیک گفت: دوسالانه «سرو نقره ای» یک حرکت درون صنفی و مهم است اما جایگاه بی ینال «گرافیک» متفاوت و برگزاری آن قطعا مفید است. به گمانم برگزاری این بی ینال ها را باید به خود انجمن ها واگذار کرد نه اینکه سازمانی برگزار کننده اش باشد که تخصص حرفه ای در آن زمینه ندارد.

در این دوره دوسالانه «سرو نقره ای» مصطفی اسدالهی، مهرداد احمدی، حمید بلوچ، ابراهیم حقیقی، مسعود سپهر، بهرام کلهرنیا و ایمان صفایی به عنوان شورای برنامه ریزی فعالیت دارند و در بخش های «طراحی نشانه»، «طراحی هویت بصری» بهزاد جوانبخت، مهرزاد دیرین و مجید عباسی، در بخش های «طراحی جلد»، «طراحی صفحه آرایی م و «پروژه» محمود رضا بهمن پور، پیمان پور حسین، رضا کریم زاده، در بخش «پوستر» کسیری عابدینی، مهدی فاتحی و سیامک فیلی زاده، در بخش های «طراحی گرافیک تبلیغات»، «طراحی کمپین تبلیغاتی» و «طراحی بسته بندی» میترا شاهسوند، امراله فرهادی و علیرضا مصطفی زاده ابراهیمی، در بخش «طراحی وب سایت، اپلیکیشن، شبکه های مجازی، طراحی عنوان بندی فیلم، میان برنامه های تلویزیونی، اینفوگرافیک متحرک، انواع ویدئو گرافیک و موشن گرافیک» سعید زارع، حمید شوارعان و هومن مرتضوی، در بخش «طراحی مجموعه کامل حروف فارسی» صداقت جباری، دامون خانجانزاده و مریم کهوند و در بخش «گرافیک محیطی» پدرام حربی، مسعود سپهر و امید نعم الحبیب داوری آثار را به عهده دارند.

اسامی شرکت کنندگان نهایی دوسالانه ۲۵ آبان ماه اعلام می شود و ۲ تا ۵ دی ماه نمایشگاه آثار در خانه هنرمندان ایران برپا می شود و همزمان با اختتامیه برگزیدگان آن معرفی می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما