شناسهٔ خبر: 51306 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تشریح جزئیات اهدای جایزه ادبی قیصر امین‌پور

فاطمه سالاروند قائم مقام دفتر شعر جوان جزئیات برگزاری جایزه کتاب سال شعر جوان(جایزه قیصر امین‌پور) را تشریح کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فاطمه سالاروند قائم مقام دفتر شعر جوان با اشاره به برگزاری مجدد جایزه کتاب سال شعر جوان موسوم به جایزه قیصر امین‌پور اظهار داشت: دفتر شعر جوان پس از تعطیلی چند ساله خود و آغاز فعالیت‌ها در دوره جدید، تصمیم گرفت تا برنامه‌های گذشته خود را بار دیگر به اجرا در بیاورد. درباره این جایزه نیز باید توجه شود که از ابتدای شکل‌گیری آن تا کنون هدف دفتر از اهدای آن، تشویق شاعران برای استعدادیابی و رشد و حمایت از جریان شعر سالم از نظر مضمون و ساختار  بوده است.

وی افزود: تعطیلی چند ساله این جایزه که به طور عمده به دلیل نبود منابع مالی و مشکلات ساختاری دفتر برای برگزاری آن بود همواره در این‌سالها مایه افسوس ما بود اما خوشحالیم که در دور تازه فعالیت دفتر این جایزه نیز بار دیگر اهدا خواهد شد.

سالاروند ادامه داد: کتاب سال شعر جوان در دوره پیش رو  کار خود را به روال سابق ادامه خواهد داد. نکته مهم اما این است که با توجه به گسترش فضاهای مجازی که منجر به خلق بستر و فضایی برای بیشتر دیده شدن تولیدات شاعران شده است، شاهدیم که افرادی ظهور کرده‌اند که در این فضا حضور و هیاهوی زیادی دارند بدون اینکه کارشان از سطح مقبولی از توجه برخوردار باشد و در مقابل جریان‌های مستعد نیز به خاطر این دست هیاهوها به طور عمده قابل رویت شدن نیستند. ما امیدواریم  که این جایزه بتواند به معرفی جریان‌های شعری سالم حال حاضر کشور و دیده شدن کتاب‌های منتشر شده در این زمینه باشیم.

وی در همین زمینه افزود: با وجود اتفاقات مختلف جاری در فضای مجازی پیرامون موضوع شعر، امیدوارم با راهنمایی و حمایت از این جریان سالم پتانسیل بالای آن را تقویت و برای معرفی شدن در جامعه احیا کنیم.

قائم مقام دفتر شعر جوان افزود: برای شرکت در این دوره از جایزه کتاب سال شعر جوان شاعران و ناشران باید پنج نسخه از آثار خود را تا پایان شهریور به نشانی دفتر ارسال کنند. لازم توجه است که جایزه از میان آثار رسیده به دبیرخانه دست به انتخاب خواهد زد و خود به خرید کتاب اقدام نمی‌کند. در واقع ما نمی‌خواهیم سبک و سیاق پیشین جایزه در گردآوری آثار را تغییر بدهیم.

سالاروند درباره ترکیب داوران این دوره از جایزه نیز گفت: تلاش ما این است که داوران با نگاه‌های متفاوت و از طیف های مختلف برای قضاوت آثار انتخاب شوند.

وی در پایان از برگزاری مراسم پایانی این دوره از جایزه همزمان با سالروز درگذشت قیصر امین‌پور در آبان ماه خبر داد.

نظر شما