شناسهٔ خبر: 51314 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ساخت فیلم جدیدی از زندگی «ویرجینا وولف»

دوره‌ای از زندگی «ویرجینیا وولف» فیلم می‌شود.

ساخت فیلم جدیدی از زندگی  «ویرجینا وولف»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ فیلم سینمایی «ویتا و ویرجینا» به رابطه  این نویسنده انگلیسی بادوست‌ نزدیک‌اش «ویتا سکویل-وست» می‌پردازد.

«الیزابت دیکی» نقش «ویرجینیا»  را بازی می‌کند و احتمالا ، «الیزابت روسلینی» هم ایفاگر نقش «ویتا» خواهد بود.
 
البته این اولین بار نیست که کارگردانان سینما به سراغ «ویرجینیا وولف» می‌روند. بر اساس رمان‌های  «اورلاندو»، «به سوی فانوس دریایی»، و «خانم دالووی» از این نویسنده تاثیرگذار بریتانیایی پیش‌تر فیلم‌های سینمایی ساخته شده است.  فیلم «ساعت‌ها»  با بازی «نیکول کیدمن»، «مریل استریپ»، و «جولیان مور» پانزده  سال پیش  ساخته شد. این فیلم به  زندگی ویرجینیا وولف  پرداخته است.

«ساعت‌ها» بر اساس نمایشنامه‌ای با همین نام اثر  «مایکل کانینگهام»، ساخته شد. این اثر داستانی  سال 1999 برنده جایزه پولیتززر شد. در این اثر 
زندگی و افکار «ویرجینیا وولف»  هنگام خلق  داستان «خانم دالووی» به خواننده نشان داد.

بازی  «نیکول کیدمن» در نقش «ویرجینیا وولف» برای او جایزه اسکار را  به ارمغان آورد.
 
«ویرجینیا وولف»، نویسنده انگلیسی قرن بیستم تأثیر به سزایی در تحقق ادبیات مدرن داشت.  از این نویسنده در کنار جیمز جویس به عنوان  پیشگامان تکنیک روایی  «جریان سیال ذهن» یاد می‌کنند.  کتاب «اتاقی از آن خودِ» این نویسنده از آثار مطرح جریان فمینیستی است که در بسیاری از دانشگاه‌های جهان  تدریس می‌شود.
 
آثار متعددی از این نویسنده با چند ترجمه به فارسی عرضه شده است.  از آن جمله می‌توان به «اتاقی از آن خود» ترجمه «صفورا نوربخش»، «فانوس دریایی» ترجمه «صالح حسینی»، و «خانم دالووی» ترجمه «پرویز داریوش» اشاره کرد.

نظر شما