شناسهٔ خبر: 51339 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سیاه‌بازی‌های داود فتحعلی‌بیگی کتاب شدند

چهار نمایشنامه برای سیاه‌بازی نوشته داود فتحعلی‌بیگی منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، چهار نمایشنامه از داود فتحعلی‌بیگی که برای اجرای سیاه‌بازی نوشته شده است، از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شد.

رام کردن زن سرکش (بازی‌نامه‌ای براساس نمایشنامه ویلیام شکسپیر)، تخت و خنجر، انسانم آرزوست، مبارک و خاتون پرده‌نشین، عناوین این نمایشنامه‌هاست.

این متون نمایشی در سال‌های گذشته به کارگردانی داود فتحعلی‌بیگی به روی صحنه رفته بود و اکنون به صورت مکتوب منتشر شده‌اند. در انتهای هر نمایشنامه، تصاویری از نمایش‌های اجرا شده نیز آمده است.

از فتحعلی‌بیگی علاوه بر اجراهای نمایشی تعزیه و سیاه‌بازی و... کتاب‌هایی هم در زمینه نمایش‌های سنتی ایرانی منتشر شده است؛ از جمله: دفتر تعزیه ۱ و ۲ (با همکاری‌هاشم فیاض)، دفتر تعزیه ۳ (با همکاری محمدحسین ناصربخت) و مشکین‌نامه (با همکاری مرشد ترابی).

رام کردن زن سرکش در ۱۳۸ صفحه با قیمت ۱۴ هزار تومان، انسانم آرزوست در ۱۱۰ صفحه با قیمت ۱۲ هزار تومان، تخت و خنجر در ۱۳۲ صفحه با قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و مبارک و خاتون پرده‌نشین در ۱۰۴ صفحه با قیمت ۱۱ هزار تومان وارد بازار کتاب شده‌اند.

نظر شما