شناسهٔ خبر: 51358 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نگاهی به «شعر اسپانیا: از آغاز تا امروز»

«شعر اسپانیا: از آغاز تا امروز» نگاهی جامع دارد به سیر شعر اسپانیا در دوره‌های مختلف و جریان‌های تأثیرگذار بر آن. این اثر برای کسانی که هم به مطالعه شعر فلکلور علاقه دارند و هم برای آن دسته که شعر مکتوب را می‌پسندند، جذاب و خواندنی است.

 

شعر اسپانیا

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از  باشگاه خبرنگاران پویا، «شعر اسپانیا: از آغاز تا امروز» اثری از ائوخنیو فلوریت، منتقد و شاعر اسپانیایی، با ترجمه‌ای از لیلا مینایی از سوی نشر فنجان منتشر و روانه بازار کتاب شد. 

این اثر در بردارنده ۳۷ سروده از بهترین اشعار در ادبیات اسپانیاست که به همراه شرحی مختصر اما کامل از شاعران ارائه شده است. این اثر می‌تواند بیانگر سیر شعر اسپانیا و ویژگی‌های آن در دوره‌های مختلف باشد. یکی از ویژگی‌های ارزشمند این اثر، مقدمه مفصلی است که نویسنده آن تدوین کرده است. فلوریت در مقدمه به ویژگی‌های شعر اسپانیا و جریان‌های تأثیرگذار بر آن اشاره کرده و ویژگی‌های اشعار در دوره‌های مختلف را مورد بررسی قرار داده است. در معرفی این کتاب آمده است:

«من سرودی با شکوه و شگرف را می‌شناسم
که در شب جان خبر از سپیده‌دم می‌دهد،
و این اوراق ترنم‌هایی از آن سرودند،
ترنم‌هایی که باد در سایه‌ها می‌گسترد

گوستاوو آدولفو بکر، ص ۱۰۸

این کتاب اثری کلاسیک در حوزه تاریخ شعر اسپانیاست. نویسنده و گردآورنده این اثر، پروفسور ائوخنیو فلوریت که خود منتقدی مطرح و شاعری صاحب‌سبک در ادبیات اسپانیایی زبان بوده،‌ با انتخاب سنجیده ۳۷ شعر از بزرگترین شاعران دیروز و امروز اسپانیا، هم سیر حیات شعری اسپانیا را ترسیم کرده و هم نمایی نسبتاً جامع از صورخیال و بینش و فرزانگی این شاعران پیش روی خواننده قرار داده است. او افزون بر متن شعرها،‌گنجینه‌ای از زندگی‌نامه‌ها نیز فراهم آورده که اهمیت شاعر و آثارش درطول عمر دراز شعر اسپانیا در آنها بازتاب یافته است».

«شعر اسپانیا: از آغاز تا امروز» در ۲۲۲ صفحه با قیمت ۲۵ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است. 

نظر شما