شناسهٔ خبر: 51380 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جایزه کتاب سال شعر جوان بعد سال‌ها دوباره بازگشت

مدیرعامل دفتر شعر جوان از برگزاری دوره جدید جایزه کتاب سال شعر جوان خبر داد و گفت که شاعران جوان زیر ۳۰ سال کشور می‌توانند حداکثر تا پایان شهریورماه آثارشان را به دبیرخانه جایزه ارسال کنند.

جایزه کتاب سال شعر جوان بعد سال‌ها دوباره بازگشت

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مدیرعامل دفتر شعر جوان از برگزاری نخستین دوره از سری جدید جایزه کتاب سال شعر جوان خبر داد و گفت: این دوره را با انگیزه شناسایی و معرفی استعدادهای جوان به جامعه ادبی کشور و تقدیر و حمایت از انان با هدف اعتلای شعر امروز، از میان مجموعه‌های منتشر شده سال ۱۳۹۵ برگزار می‌کنیم.
 
بیوک ملکی افزود: در این دوره نیز طبق روال سری‌های گذشته شاعران جوان زیر ۳۰ سال کشور یا ناشران کتاب‌های شعر می‌توانند پنج نسخه از هر کتاب را به همراه فرم تکمیل شده حداکثر تا پایان شهریورماه ۱۳۹۶ برای ما ارسال کنند.
 
وی با بیان اینکه این دوره تفاوت خاصی با دوره‌های قبلی نداشته و کیفیت کار بستگی به کیفیت آثار دارد، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم هرکتابی که در این زمینه منتشر شده را در این جایزه شرکت دهیم. حتی اگر کسی کتابی را برای ما نفرستد و خودمان اطلاع پیدا کنیم سعی می‌کنیم آن را تهیه کنیم.
 
به گفته ملکی این کتابها در دو مرحله شامل مرحله ابتدایی و نهایی داوری می‌شوند و برای داوری از بهترین شاعران کشور کمک گرفته می‌شود. همچنین برای افزایش کیفیت برنامه، در روز برگزاری، بجز انتخاب کتاب سال، از سخنوران و کارشناسان این حوزه برای سخنرانی نیز استفاده می‌کنیم.
 
مدیرعامل دفتر شعر جوان با بیان اینکه این جایزه آبان ماه ۱۳۹۶ در سالگرد فوت قیصر امین پور برگزار می‌شود، گفت: کتاب‌های ارسالی حتما باید چاپ نخست بوده و به زبان و خط فارسی نوشته شده باشند.
 
دبیرخانه جایزه در تهران خیابان شهید کلاهدوز، نبش خیابان نعمتی، دفتر شعر جوان قرار دارذ. 

دوره پیشین این جایزه چند سال پیش برگزار شده بود و پس از وقفه طولانی این رقابت ادبی باز فعالیتش‌ را آغاز کرده است. 

نظر شما