شناسهٔ خبر: 51402 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رادیو فرهنگ از ۴ عنوان کتاب رونمایی کرد

مراسم رونمایی ۴ عنوان کتاب از همکاران رادیو فرهنگ با حضور صادق رحمانیان (مدیر رادیو فرهنگ) در رادیو فرهنگ برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مراسم با حضور مرتضی امیری اسفندقه نویسنده کتاب «سیاه مست سایه تاک»؛ سعید یوسف نیا نویسنده دو کتاب «صبح تجلی» و «طاووس جلوه‌زار»؛ دکتر محمود اکرامی فر نویسنده کتاب «اجازه هست بگویم که دوستت دارم» و مدیر رادیو فرهنگ و جمعی از مدیران رادیو فرهنگ برگزارشد.

صادق رحمانیان مدیر رادیو فرهنگ در ابتدای مراسم گفت: با توجه به اینکه یکی از ماموریتها و اهداف رسانه ای رادیو فرهنگ ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و حتی گروهی با نام گروه کتاب نیز به این منظور در رادیو فرهنگ فعالیت می کند، امروز از چندین عنوان کتاب از همکاران صاحب تالیف رونمایی خواهد شد.

مدیر رادیو فرهنگ این مراسم را در جهت اهداف و رسالت رادیو فرهنگ به منظور معرفی بیشتر کتاب های انتشار یافته و همچنین پاسداشت از تلاش همکاران مولف این کتاب ها بیان کرد.

دکتر محمود اکرامی فر که از کتاب تازه وی با عنوان «اجازه هست بگویم که دوستت دارم» رونمایی شد گفت: بنده چند سالی است به عنوان کارشناس در برنامه مردم شناسی «هفت کوچه» در رادیو فرهنگ همکاری دارم. حدود ۲۵ جلد کتاب در حوزه مختلف شعر و پژوهش در زمینه های مختلف مردم شناسی و جامعه شناسی گردآوری کرده ام.

اکرامی فر که مخاطبان وی را با مطلع شعر «یا علی گفتیم و عشق آغاز شد» می شناسند درباره کتاب «اجازه هست بگویم که دوستت دارم» خاطر نشان کرد: این مجموعه بیشتر غزل های اجتماعی و عاشقانه است که توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده است.

سعید یوسف نیا شاعر و مدیر رادیو صبا نیز که دو جلد کتاب وی با عنوان «صبح تجلی» و «طاووس جلوه‌زار» در این مراسم معرفی شد، گفت: یکی از کتاب هایی که امروز معرفی می شود، با نام «طاووس جلوه‌زار» مجموعه مقالاتی  درباره بیدل دهلوی است که نتیجه سه دهه پژوهش و تامل بنده بر اشعار این شاعر بزرگ است که بی شک بیدل بحر بی پایان است؛ کتاب دیگر(صبح تجلی) هم مجموعه گزیده رباعیات بیدل است که از بین حدود ۴۰۰۰ هزار رباعی بیدل بنده حدود ۴۰۰ رباعی را دراین کتاب گرداوری کرده ام.

مدیر رادیو صبا با اشاره به تاثیر پذیری بیدل از عطار در رباعی خاطر نشان کرد: بنده معتقدم بیدل تحت تاثر عطار بوده است و بیدل و عطار در رباعیات بسیار به هم نزدیکند، با اینکه بیدل شاعری از کشور هد بوده است با این حال از شاعران ایرانی تاثیر بسیار پذیرفته است.

یوسف نیا همچنین از کتابی در دست چاپ با موضوع کلاس های بیدل شناسی و بیدل پژوهی دکتر سید حسن حسینی در ۲۰ باب خبرداد و گفت که این کتاب به زودی منتشر می شود.

مرتضی امیری اسفندقه شاعری که بیشتر با قصیده هایش مشهور است در این مراسم کتاب خود با عنوان «سیاه مست سایه تاک» که شامل ۱۰۰ قصیده از قصاید وی است را معرفی کرد و گفت: برگزاری این مراسم در رادیو فرهنگ که به اعتقاد بنده «جان» رادیو است و می توان گفت رادیو فرهنگ هویت و حیثیت تمام رادیو هاست برای بنده مایه افتخار است.

امیری اسفندقه گفت: این دفتر شعر شامل ۱۰۰ قصیده از امیری اسفندقه است که همگی آنها به شخصیت‌های فرهنگی کشور تقدیم شده است.

این مجموعه شعر شامل دو دفتر با عناوین «چینکلاغ» و «سوا شب» است. دفتر قصائد چین کلاغ شامل ۴۴ قصیده است که پیش از این در سال ۱۳۸۳ منتشر و عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را نیز به دست آورده بود.

در پایان این مراسم نیز مراسم رونمایی و تقدیر و تشکر از مرتضی امیری اسفندقه، دکتر محمود اکرامی فر و سعید یوسف نیا توسط مدیر رادیو فرهنگ انجام شد.

نظر شما