شناسهٔ خبر: 51439 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار دو کتاب گویا درباره فلسفه و چگونگی داشتن حافظه برتر

دو کتاب «چگونه حافظه برتر داشته باشیم» و «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» از آثار نشر ققنوس در قالب کتاب صوتی توسط موسسه آوانامه منتشر و راهی بازار شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دو کتاب «چگونه حافظه برتر داشته باشیم» و «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» از آثار نشر ققنوس، به تازگی در قالب کتاب صوتی توسط موسسه آوانامه منتشر و راهی بازار شده اند.

کتاب «تسلی بخشی‌های فلسفه» نوشته آلن دو باتن است که توسط عرفان ثابتی ترجمه شده و خوانش آن در نسخه گویا، توسط آرمان سلطان‌زاده انجام شده است. مدت زمان این کتاب صوتی ۸ ساعت و ۴۱ دقیقه است.

نویسنده این اثر تلاش داشته با استناد بر آثار ۶ فیلسوف بزرگ، راه حل هایی برای مشکلات روزمره مردم ارائه کند. سقراط، سنه کا، اپیکور، مونتنی، شوپنهاور و نیچه فلاسفه ای هستند که آرا و نظراتشان در این کتاب حضور دارد.

کتاب «چگونه حافظه برتر داشته باشیم» هم، اثر پروفسور روبرت توکه است که توسط ساعد زمان ترجمه شده و اکرم پریمون آن را خوانده است. این کتاب یک راهنمای عملی است که به مخاطب امکان می دهد حافظه‌ای قوی، سریع و مطمئن را در خود به وجود آورده و آن را حفظ کند. جنبه فیزیولوژیکی عملکرد و تربیت حافظه در این اثر به شکل گسترده مورد بررسی قرار گرفته و روبرت توکه تاثیر برخی مواد معدنی و ویتامین ها را بر عملکرد حافظه مطرح کرده است.

تمرین های تنفسی و یونیزاسیون منفی هوا هم که توانایی تمرکز، قدرت یادگیری و مقاومت برابر خستگی را افزایش می‌دهد، از جمله مسائلی هستند که نویسنده در این کتاب مطرح کرده است. داروهای شیمیایی و گیاهی که برای ضعف حافظه تجویز می شوند، هم از دیگر مسائل مورد بررسی در این اثر هستند.

مدت این کتاب صوتی هم ۸ ساعت و ۱۶ دقیقه است.

نظر شما