شناسهٔ خبر: 51445 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دیدار با فیلمسازان «نوجو»/ جلسات گفتگوی فرهنگی برپا می‌شود

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره جلسه اخیر فیلمسازان که فیلم اول و دوم خود را تولید کرده اند با رییس سازمان سینمایی توضیح داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علیرضا تابش درباره دیدار اخیر با فیلم اولی ها و مطالب مطرح شده در این دیدار گفت: بنیاد سینمایی فارابی از سال ١٣٩٤ متولی حمایت از فیلم اولی هاست به همین منظور در دوره جدید فعالیت های بنیادٰ جلسات گفتگویی را در فارابی ترتیب داده ایم تا فیلمسازان و تهیه کنندگان «نوجو» (جوان + فیلم اول و دوم) که فیلم های اول و دوم خود را تولید کرده اند طی چند جلسه با ریاست سازمان سینمایی گفتگو و تبادل نظر کنند.

وی افزود: نخستین جلسه چهارشنبه گذشته در محل بنیاد و با حضور و استقبال فیلمسازانی که اولین فیلم خود را ساخته اند برگزار شد. در آغاز نشست من مقدمه ای درباره این جلسه و برنامه های بنیاد مطرح کردم و سپس آقای مهندس حیدریان از فیلمسازان خواست تا دیدگاه ها و نظرات خود را بیان کنند.

تابش با اشاره به اینکه از این جلسه استقبال خوبی شد، بیان کرد: کارگردانانی که فیلم اول خود را ساخته اند در فضایی صمیمی در سخنان خود دغدغه ها، نیازها، مشکلات و پیشنهاداتشان را مطرح کردند. در پایان جلسه هم آقای مهندس حیدریان ضمن تشریح کلیات طرح جامع سینما و ابراز خشنودی از برگزاری این نشست، بر تداوم برگزاری این جلسات تاکید کرد که به همین منظور این جلسات در هفته های بعد هم برگزار می شود و دیدگاه های فیلمسازان استخراج و پیگیری خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اضافه کرد: موضوع مهم دیگری که در این دوره بنیاد فارابی به آن توجه دارد برگزاری جلسات کارگروه های موضوعی سینما است که این جلسات بصورت هفتگی و با حضور کارشناسان خبره هنری و فرهنگی در ژانرهای مختلف در حال برگزاری است.

این مدیر سینمایی تاکید گرد: از آنجا که «گفتگوی فرهنگی» در اولویت برنامه های فرهنگی دولت است، جلسات گفتگوی فرهنگی نیز به زودی در بنیاد و با حضور سینماگران و کارشناسان حوزه های مختلف برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام تابش، بنیاد سینمایی فارابی در رویکرد جدید خود توجه ویژه ای به تقویت فیلمنامه، تقویت سینمای کودک، تقویت و توسعه تولید مشترک، حمایت از استعدادهای جوان و خلاق سینما، جذابیت فیلم‌های سینمایی، تنوع ژانرها، توسعه محتوای تصویری و سینمایی در فضای مجازی و توجه به مخاطب فیلم‌های ایرانی خواهد داشت.

وی در پایان عنوان کرد: معتقدم برای ارتقای سینما در دهه چهارم انقلاب نیازمند تغییر گفتمان آن هستیم. بر این باوریم که بنیاد سینمایی فارابی نماینده «مرجعیت فرهنگی» در سینمای کشور است و  این امر مهم و دیگر برنامه‌های مورد نظر جز با تلاش مضاعف همکاران ما در بنیاد و همراهی اهالی سینما و کنشگران فرهنگی به نتیجه نخواهد رسید.

نظر شما