شناسهٔ خبر: 51493 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سخنان کنایه آمیز دبیر جشنواره فیلم سبز

دبیر ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز با اشاره به یکی از داستان های طنز در باب بیان مستتر واقعیت ها به طعنه گفت: بنگاه های اقتصادی، بانک ها و نهادهای دولتی سر حمایت از جشنواره فیلم سبز باهم رقابت عجیبی داشتند و سر پیش رویی در حمایت از جشنواره دعوا داشتند!

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، فرهاد توحیدی دبیر ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز عصر جمعه در ابتدای مراسم اختتامیه که در فرهنگسرای آسمان برگزارشد، اظهار کرد: نمی خواهم مانند سخنران ها، تعداد آثار شرکت کننده را اعلام کنم ونحوه صحبت های من به شکل دیگری است.
وی گفت: قبل از اینکه درباره راست و دروغ این جشنواره صحبت کنم، باید بگویم که این جشنواره بدون کمک خانم ابتکار، آقایان حیدریان، حیدری خلیلی و مهدی یزدانی مدیرعامل رسانه های تصویری ممکن نبود.
وی ادامه داد: در شب آخر می خواستم به دلایل مختلفی مصاحبه کنم و بگویم که جشنواره برگزار نمی شود اما همت دوستان باعث شد جشنواره را برگزار کنیم.
او در ادامه به بیان گزارشی طنزگونه از وضعیت محیط زیست و برگزاری جشنواره پنجم تا ششم به روایتی اشاره کرد و افزود: در دورانی که هنوز دنیا به بلوک شرق و غرب تقسیم نشده بود کارگری در جمهوری آلمان شرقی در سیبری کار پیدا کرد. وی قرار گذاشت همه اتفاقات درست را با جوهر آبی بیان کرده و در صورتیکه متنی را با جوهر قرمز منتشر کرد یعنی تمام نوشته هایش دروغ است. او نامه ای با جوهر آبی نوشت با این مضمون که همه چیز خوب است فقط در این دیار جوهر قرمز پیدا نمی شود!
وی در ادامه با اشاره به این روایت با لحن طنزگونه توضیح داد: در فاصله یک سالی که از جشنواره پنجم تا شش می گذرد، اوضاع فرهنگی بسیار تغییر کرده است. نه تنها الگوی مصرف آب مردم تغییر کرده، بلکه از سال گذشته تا به امروز سطح سفره های زیر زمینی به همت مردم و مسئولان چنان بالا امده که در دویست سال گذشته بی سابقه بوده است.
توحیدی ادامه داد: در تمام دشت های ایران که با پدیده فرو نشست همراه بودیم، اوضاع بهتر شده است؛ به طوری که فضانوردان در ایستگاه فضایی ایران را با سوئد اشتباه گرفتند. سطح آب دریاچه ارومیه چنان بالا آمده که شهرهای تبریز و ارومیه با خطرمواجه شده اند. وضع آلودگی هوا به کلی تغییر کرده است.
وی افزود: کانون بحرانی ریزگردها در خوزستان بعد از مالچ پاشی خوب شده و درختکاری کاملا مهر شد و به جای آن کانون ها، جنگل های سرسبزی روئیده است که از آنها نسیم خنکی در تمام خوزستان شروع به وزیدن کرده است.
دبیر جشنواره بین اللمی فیلم سبز افزود: از یوز پلنگ ایرانی که دو قلاده باقی مانده بود، با تلاش و کوشش مسئولان و حمایت فعلان محیط زیست به قدری زیاد شده که خود یوزپلنگ ها به دبیرخانه جشنواره نامه نوشتند و از مردم درخواست کردند تا دیر نشده فکری به حال نرخ رشد و کنترل جمعیت آن ها کنند؛ و گرنه به شهرها کوچ می کنند.
توحیدی با اشاره به وضع مالی جشنواره فیلم سبز نیز گفت: درباره جشنواره هم وضعمان خوب است. بین بنگاه ها و بخش خصوصی چنان دعوایی شد که گفتیم چه خبرتان است؟ دعوا نکنید. به بانک ها و موسسات خصوصی گفتیم هر چند هلاک محیط زیست هستید، اما آسیاب به نوبت !شما سال گذشته کمک کردید و امسال نوبت دولت است. اینطور شد که بانک ها قانع شدند و در حالی که بغض راه گلویشان را بسته بود اشک در چشمانشان جمع شده بود و گفتند چشم!. وگذاشتند دولت تا می خواهد به ما کمک کند و ما زیر کوهی از پول دفن شدیم. حساب جشنواره چنان پر است که تصمیم گرفتیم هر سال ۳ نوبت سه نوبت جشنواره برگزار کنیم و اگر پولمان تمام نشد، جشنواره را به منطقه صادر کنیم.
او با بیان اینکه یک خبر هم دارد، گفت: در جلسه نمایشی که فیلم سیل ساخته دی کاپریو را با وزیران دولت تشکیل دادیم، چنان ازدحامی شد که بخشی از وزیران زیر دست و پا ماندند و مصدوم شدند. البته مصودمیت شان زیاد نیست و می توانند به دفترشان بروند.
ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز از ۱۸ شهریور ماه به دبیری فرهاد توحیدی آغاز شد.

نظر شما