شناسهٔ خبر: 51526 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برخی قوانین اسکار را نمی‌دانند و نظر می‌دهند/ فشاری وجود ندارد

سیروس الوند که از اعضای هیات معرفی فیلم ایرانی به اسکار است بیان کرد که هیچ فشاری روی اعضای این هیات برای معرفی یک فیلم خاص به اسکار وجود ندارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیروس الوند که از اعضای هیات معرفی فیلم ایرانی به اسکار است درباره چگونگی انتخاب فیلم ها به خبرنگار مهر گفت: نکته ای که لازم است بدان اشاره کنم این است که در این مدتی که در هیات هستم بیشترین فشار از سوی رسانه ها برای انتخاب فیلم ها وارد می شد وگرنه هیچ فشار دیگری برای انتخاب فیلم خاصی وجود ندارد.

وی افزود: تنها مسئولی که ما در این مدت دیدیم علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بود که او هم هیچ فشاری برای انتخاب فیلمی وارد نکرد، اما برخی رسانه ها تنها به دنبال فضاسازی هستند برای مثال عده ای تیتر زده بودند که اراده ای وجود داشت که فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» انتخاب نشود در حالی که این فیلم اصلا اکران نشده است و طبق مقررات نمی تواند به اسکار معرفی شود.

الوند تاکید کرد: ما تمام فیلم هایی را که از مهرماه سال ۹۵ تا زمان مقرر اکران شده اند بررسی کردیم و همه فیلم ها در لیست ما بودند. ما درباره هر فیلمی که حتی یک طرفدار داشت نیز به بحث و تبادل نظر پرداختیم برای مثال در جلسات ما نام فیلمی آورده شد که از بین ۹ نفر از اعضا تنها یک نفر آن را قبول داشت و ما به خاطر آن یک نفر درباره آن فیلم بحث کردیم.

این کارگردان سینما ادامه داد: بعضی از فیلم ها را برخی از اعضای کمیته تماشا نکرده بودند به همین دلیل برای رسیدن به نتیجه بهتر و درست تر ما آنها را به نمایش گذاشتیم. گاهی نیز سی دی این فیلم ها را به خانه می بردیم و به تماشای آنها می پرداختیم تا به یک لیست ۱۰ تایی رسیدیم. در واقع می شود گفت ۱۰ درصد از فیلم هایی را که دیده ایم در فهرست اولیه اعلام کردیم.

الوند در پایان اظهار کرد: ما حدود ۱۰۵ فیلم را دیدیم و درباره آنها بحث کردیم این در حالی است که برخی می گویند چرا «خانه پدری» در لیست اولیه وجود ندارد در حالی که سال ساخت این فیلم مربوط به تاریخی که عنوان کردم نیست. برخی قوانین را نمی دانند و نظر می دهند آنهم در شرایطی که این قوانین ربطی به ما ندارد و ما باید طبق مصوب اسکار به انتخاب آثار بپردازیم.

نظر شما