شناسهٔ خبر: 51702 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اهدای تحقیقات بیدل شناسی در آلمان به بنیاد بیدل دهلوی

مجلد چهارم از کتاب انسان شناختی بیدل که در انتشارات آیدا در بوخوم آلمان منتشر شد به همراه سه جلد دیگر این اثر پژوهشی به دبیرخانه بنیاد بیدل دهلوی اهدا شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛  دکتر نورالحق کاوش، بیدل شناس مشهور، در سه جلد گذشته مجموعه آثار پژوهشی اش درباره مهم ترین پیشینه های دور و نزدیک اثرگذار برهستی-جهان-انسان شناختی بیدل تحقیقات کم سابقه و جامعی ارائه کرده است.

دکتر نورالحق کاوش که اهل هرات افغانستان است اکنون سالهاست که در کشورآلمان اقامت دارد و به تحقیق و تدریس مشغول است. وی پیش از این چندین بار ارزش و روشمند تحقیقی درباره تجلی عرفان در آثار بزرگان  زبان فارسی تالیف کرده است.

او یکی از مهمانان پنجمین کنگره بین المللی عرس بیدل است که مقاله ای را با عنوان "اصالت انسان" در شعر بیدل به دبیرخانه کنگره ارسال کرده است.

دکتر نورالحق کاوش اظهار امیدواری کرد که حاصل یک عمر تحقیق و پژوهش خود  در حوزه بیدل شناسی را بعد از این در بنیاد بیدل دهلوی چاپ و منتشر کند و از این رهگذر بتواند با جامعه  ادبی و مخاطبان گسترده ایرانی ارتباط برقرار کند.

دکتر نورالحق کاوش در آثار خود علاوه بر وجوه ادبی و بلاغی آثار بیدل، به تشریح و تفسیر افکار و اندیشه های آن شاعر بزرگ پرداخته است.

نظر شما