شناسهٔ خبر: 51703 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هنر در ایران به ٨٠ میلیون نفر گسترش یافته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امتداد خلاقیت هنر در ایران به ٨٠ میلیون نفر گسترش یافته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه پنجشنبه در حاشیه دیدار از بخش های مختلف هفتمین نمایشگاه دوسالانه مجسمه سازی تهران در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: استعداد و خلاقیت ایرانی ریشه در تاریخ هنر دارد و از طرفی آشنایی با هنر مدرن پیدا کرده و ترکیب سازی های جدیدی را به همراه خود آورده است.

وی افزود: در هر دوره تاریخ کهن ایران با ابتکار تازه ای آشنا می شویم و اتفاقات جدیدی از این ترکیب ها به وجود می آید و نشان می دهد که ما نیز در دوره معاصر با دیدن این ترکیب ها از نظر ماده و سبک وارد دوران تازه ای از هنر شده ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: توجه به آثار گذشته و سبک آثار این دوره، نشان می دهد که کپی برداری صورت نگرفته است در این موزه ها آثاری که دیده می شود ساخته و پرداخته فکر خلاق ایرانی است، ریشه و رگ هنر معاصر جهانی را هم در این آثار می توان به خوبی حس کرد؛ این فرصتی برای معاصریابی است.

صالحی اظهار کرد: یکی از ویژگی های این مکان را می توان گستره خلاقیت هنر ایرانی دانست که می بینیم منحصر به تهران نیست. خیلی از آثار متعلق به استان ها است و می توان گفت که هنر خلاق در امتداد ٨٠ میلیون ایرانی و نه صرفا ١٠ میلیون تهرانی گسترده شده است ،ریشه استعداد ٨٠ میلیونی قدرت ارتباط گیری با هنرجهانی را به مراتب توسعه و گسترش خواهد داد.

عضو کابینه دوازدهم گفت: در عرصه هنر، کل ایران مورد بهره برداری قرار می گیرد و در نتیجه رنگ و بوی همه کشور در این موزه ها دیده می شود و برای مراوده با هنر جهانی دیگر تنها یک بخش از ایران اختصاص پیدا نمی کند بلکه بیننده با کل هنرایران مواجه خواهد شد. 

صالحی افزود: برگزاری دوسالانه ها اتقافات خوبی است این رویدادها پیشرفت مان را نشان می دهد ، شدت و ضعف کار ما دیده می شود و داشته های خود را مرور می کنیم.

وی با بیان اینکه در این اتفاقات هنری جوانان خلاق و گمنام استعداد یابی می شوند افزود: در این جشنواره ها و رقابت های دوسالانه استعداد هنرمندان گمنام شکوفا می شود و برای ادامه نمایشگاه علاقمند می شوند.

هفتمین نمایشگاه دو سالانه مجسمه سازی تهران امسال با موضوع 'وضعیت' از ١٤ شهریور شروع شده و تا ٢٢ مهر ماه ادامه خواهد داشت . 

نظر شما