شناسهٔ خبر: 51705 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ابعاد سیاسی فرهنگ در ایران نقد می‌شود

کتاب ابعاد سیاسی فرهنگ در ایران نوشته نعمت الله فاضلی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نقد و بررسی می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ کتاب «ابعاد سیاسی فرهنگ در ایران: انسان‌شناسی، سیاست و جامعه در قرن بیستم» نوشته دکتر نعمت‌الله فاضلی، ۱۸ مهر ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نقد و بررسی می‌شود.

در این برنامه، دکتر علی بلوکباشی(استاد مردم‌شناسی و عضو دایره المعرف بزرگ اسلامی)، دکتر علیرضا حسن‌زاده(رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی)، دکتر حمیدرضا دالوند(عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، دکتر احمد نادری(رئیس گروه انسان‌شناسی دانشگاه تهران)، پروین قاسمی(دانشجوی دکتری مردم‌شناسی دانشگاه تهران و مستندساز) به همراه دکتر نعمت الله فاضلی(نویسنده کتاب) و وحید شوکتی آمقانی(مترجم) سخنرانی می کنند.

کتاب «ابعاد سیاسی فرهنگ در ایران: انسان‌شناسی، سیاست و جامعه در قرن بیستم» که اولین بار در سال ۲۰۰۶ توسط انتشارات راتلج منتشر شده  در سال ۱۳۹۶ توسط وحید شوکتی آمقانی به فارسی ترجمه و از سوی انتشارات سبزان منتشر شده است.

این کتاب اولین مطالعه نظام‌مند و روشمند با هدف شناسایی و تحلیل دانش انسان‌شناسی در ایران است که به صورت مطالعه مستقل منتشر شده است. این کتاب ضمن پرداختن به تحقیقات و فعالیتهای فرهنگی مرتبط با انسان‌شناسی و ارتباطات آنها با تحولات سیاسی و اجتماعی ایران معاصر، بخشی از تلاشهای دانشگاهی و فرهنگی مردم ایران را در یک سده اخیر در مسیر بَرساختن فرهنگ معاصر ایران نشان می‌دهد و کمک می‌کند تا حوزه مطالعات مردم‌شناسی، به عنوان یکی از حوزه‌های گسترده خلاقیت‌ها و فعالیت‌های فکری ایرانیان در دوره معاصر، بیشتر شناسانده شود.

نظر شما