شناسهٔ خبر: 51711 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

از بازنگری در نقاشی ایرانی تا دنیای بی نظیر آدولف بورن

جدیدترین شماره فصلنامه نقد کتاب هنر با سردبیری علی بوذری منتشر شد.

از بازنگری در نقاشی ایرانی تا دنیای بی نظیر آدولف بورن

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ جدیدترین شماره فصلنامه نقد کتاب هنر به سردبیری علی بوذری منتشر شد.
در شماره ۱۳ و ۱۴ فصلنامه نقد کتاب هنر، پرونده‌هایی با موضوع نقد و بررسی آثار نوشتاری پیتر بروک در بخش نقد شفاهی، نقد و بررسی کتاب دگرخوانی سینمای مستند، الوان الصور و ضرورت بازنگری در منظر نقاشی ایرانی و نقد و بررسی کتاب مرقع دلگشا در نقد تالیف، بررسی کتاب تاثیر اجتماعی نقاشی های دیواری در فضای شهری در بخش نقد دیروز، دنیای بی نظیر آدولف بورن در بخش گوناگون و.... به چشم می خورد.

علی بوذری سردبیر در بخشی از سرمقاله می‌نویسد: « امروزه در سراسر دنیا، کتاب هایی میان رشته ای نوشته می شوند که تخصص و احاطه یک ناقد برای نقد آن کتاب، کافی به نظر نمی‌رسد، بنابراین برای ادای حق مطلب، لازم است چندین متخصص درمورد این کتاب، اظهار نظر کنند. فصلنامه نقد کتاب هنر، این نوع نقد را به شیوه های مختلف آزموده است، برای مثال در نقد کتاب هنر معاصرایران به قلم حمیدرضا کشمیرشکن، کتاب برای بیش از ۵۰منتقد، هنرمند، گالری دار و پژوهشگر ارسال شد تا هرکدام صفحه ای در بررسی و نقد این کتاب بنویسند. حاصل کار یازده نقد کوتاه در قالب یک مجموعه بود که در بخش «نقد شفاهی» (شماره هفت،پاییز ۱۳۹۴) به چاپ رسید. در این شماره نیز کتاب تحولات تصویری هنر ایران از سیامک دل زنده برای سه متخصص ارسال شده تا هرکدام با توجه به تخصصشان در هنر قاجار، هنر معاصر تا پیش از ۱۳۵۷ و هنر بعد از انقلاب، در مورد بخش های سه گانه کتاب مطالبی آماده کنند.»

در این شماره افرادی چون مریم صلح کننده، پروین بابایی، مهدی حق‌شناس، علی‌اصغر میرزایی، مهر اعظم نعمتی، نیوشا صدر و ...  نقدهایی منتشر کرده‌اند.

شماره ۱۳-۱۴ فصلنامه نقد کتاب هنر به صاحب امتیازی موسسه خانه کتاب، مربوط به بهار و تابستان ۱۳۹۶ با قیمت ۱۰هزارتومان منتشر شده است. 

نظر شما