شناسهٔ خبر: 51738 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«خوشنویسان استانبول» نقد می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «خوشنویسان استانبول» در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

«خوشنویسان استانبول» نقد می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نشست نقد و بررسی کتاب «خوشنویسان استانبول» دوشنبه(۱۷ مهرماه) در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

حمیدرضاقلیچ‌خانی، تورقای شفق، مهدی مهربانی و ابوالفضل ذابح در این نشست حضور دارند.

نویسنده کتاب، دکتر سلیمان برک که خود از خوشنویسان معاصر ترکیه و پژوهشگر هنر خوشنویسی تُرک است در این کتاب کوشیده تا در مجموعه‌ای محدود، یکصد تن از خطاطان استانبول را معرفی کند.

این کتاب از سوی ثریا منیری و مهدی قربانی از ترکی به فارسی ترجمه و با نام «خوشنویسان استانبول» منتشر شده است. این نخستین‌بار است که اطلاعات جامعی درباره یکصد هنرمند خوشنویس ترک در مجموعه‌ای یکپارچه به مخاطبان ارائه می‌شود.

تردیدی نیست که خوشنویسان ترک، سهم بزرگی در رشد و گسترش هنر خوشنویسی در جهان اسلام داشته‌اند و همین امر، اهمیت شناخت و بررسی شیوه‌ها و آثار آنان را روشن می‏‌کند.  

این کتاب با ۳۵۶ تصویر و ۳۶۶ صفحه با همکاری وزارت فرهنگ جمهوری ترکیه در قالب پروژه حمایت از ترجمه کتاب‌های ادبی و هنری ترکیه (TEDA) توسط اننتشارات پیکره در تهران به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند ساعت ۱۶ به سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر پلاک ۲ طبقه همکف مراجعه کنند.

نظر شما