شناسهٔ خبر: 51766 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«آدم خانگی» در جمع ١٠ انیمیشن برتر جشنواره «اینسبرگ» اتریش

فیلم انیمیشن «آدم خانگی» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «مرضیه ابرارپایدار» در جمع ١٠ فیلم انیمیشن برتر جشنواره محیط ‌زیست و طبیعت «اینسبرگ» اتریش قرار گرفت. 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از روزنامه شرق؛ فیلم انیمیشن «آدم خانگی» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «مرضیه ابرارپایدار» در جمع ١٠ فیلم انیمیشن برتر جشنواره محیط ‌زیست و طبیعت «اینسبرگ» اتریش قرار گرفت.  به گزارش روابط‌عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی محیط ‌زیست و طبیعت «اینسبرگ» در روزهای ١٨ تا ٢١ مهر در کشور اتریش برگزار خواهد شد و انیمیشن «آدم خانگی» ساخته «مرضیه ابرارپایدار» به عنوان یکی از ١٠ فیلم انیمیشن برتر جشنواره روی پرده خواهد رفت. این فیلم‌ها تولید کشورهای اتریش، ایران، آلمان، فرانسه، هلند، کرواسی و سوئیس هستند.

پیش از این اعلام شده بود که «آدم خانگی» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم انیمیشن سومین دوره جشنواره بین‌المللی NEZ هند و نامزد دریافت جایزه از دهمین جشنواره جهانی فیلم محیط‌زیستی «کوالالامپور» هم شده است که در روزهای ۲۳ تا ۲۹ اکتبر ٢٠١٧ در مالزی برگزار خواهد شد. این فیلم ضمن قرارگرفتن در لیست ١٥ فیلم کوتاه انیمیشن برتر جشنواره کانتربری Canterbury انگلیس، در جشنواره‌ بین‌المللی کارتون و انیمیشن سئول SICAF و جشنواره فیلم‌های بسیار کوتاه «سئول» کره‌جنوبی نیز به نمایش درآمده است.
گفتنی است: انیمیشن «آدم خانگی» داستان یک مرد فروشنده حیوانات است که در مغازه‌اش به خواب رفته و خود را گرفتار در قفس حیوانات و کابوسی ترسناک می‌بیند. او در پی نجات از حیوانات می‌گریزد، ولی هربار به مانعی برخورد می‌کند... .
چراغ نمایش «کُلُنل» روشن شد
اجرای نمایش «کلنل» به نویسندگی و کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور با روشن‌شدن نمادین چراغ این اثر نمایشی به وسیله تعدادی از هنرمندان در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.
به گزارش روابط‌عمومی مجموعه تئاتر شهر، نمایش «کلنل» به نویسندگی و کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور جمعه‌شب چهاردهم مهر ماه با حضور تعدادی از هنرمندان موسیقی، تئاتر و مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با روشن‌شدن نمادین چراغ این اثر نمایشی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.
مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی قبل از آغاز اجرای نمایش گفت: خیلی خوشحالم که بعد از اجرای نمایش پرمخاطب «اعتراف» به کارگردانی شهاب حسینی و حضور استاد علی نصیریان، نمایش ارزشمندی مانند «کلنل» با حضور هنرمندان مطرح و جوان تئاتر کشورمان این‌چنین با حضور پرتعداد تماشاگران اجرای خود را آغاز می‌کند. وی افزود: حضور یک گروه جوان از هنرمندان مستعد تئاتر ایران در کنار هنرمندان پیش‌کسوت و مطرح عرصه نمایش نشان‌دهنده یک تئاتر پویاست که نسل جوان تئاتر آن را در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌برد و من امیدوارم در روزهایی که میزبان شما تماشاگران فهیم است، بتواند مورد توجه دوستداران تئاتر قرار گیرد.  گلاب آدینه، حسین مسافرآستانه، محسن حسینی، افشین هاشمی، سالار عقیلی، بابک زرین، افشین مقدم، داریوش اقباشاوی، حریر شریعت‌زاده، علیرضا مسعودی، جواد عزتی، مه‌لقا باقری، رضا مرتضوی، پیام امیرعبدالهیان و پیمان شریعتی از جمله افرادی بودند که در آیین آغازین نمایش «کلنل» حضور داشتند.  نمایش «کلنل» به نویسندگی و کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور هر روز ساعت ١٩:٣٠ با بازی حسین پاکدل، شهرام حقیقت‌دوست، مونا فرجاد، اتابک نادری، سیروس همتی، علی سلیمانی، وحید نفر، علی‌رضا ناصحی، آتیه جاوید، الهه شه‌پرست، جواد پورزند، حسین شفیعی، آناهیتا خسروی، سمیرا سلیمی، رها مقدم، محسن مهری‌دروی، میلاد ابراهیمی، محمد شکری، سیامک توده‌فلاح، امیر باده‌دست و آیسان حداد در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.
علاقه‌مندان و تماشاگران می‌توانند برای آگاهی از تازه‌ترین رویدادها و اطلاعات آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر به سایت این مجموعه با آدرس www.teatreshahr.com مراجعه کنند.

نظر شما