شناسهٔ خبر: 51772 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دغدغه اصلی جعفری‌مذهب معطوف به هزاره ناصرخسرو بود

غلامرضا عزیزی، مدیر اسناد کتابخانه ملی ایران با اظهار اندوه از درگذشت دکتر محسن جعفری مذهب، بیان کرد: تخصص ایشان تاریخ ایران اسلامی بوده، ولی در علوم کمکی تاریخ همچون سکه‌شناسی و کتاب‌شناسی نیز بسیار متبحر بود.

دغدغه اصلی جعفری‌مذهب معطوف به هزاره ناصرخسرو بود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ دکتر غلامرضا عزیزی که به دلیل درگذشت نابهنگام دکتر محسن جعفری‌مذهب در منزل وی حضور داشت، گفت: تخصص وی تاریخ ایران اسلامی بوده، ولی در علوم کمکی تاریخ همچون سکه‌شناسی و کتاب‌شناسی نیز بسیار متبحر بود و کارگاه‌ها و همچنین بحث‌های چالشی جدیدی در این حوزه‌ها به‌صورت مقالات پژوهشی و سخنرانی از دکتر جعفری‌مذهب منتشر شده است.
 
عضو هیات علمی پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران درباره دیگر فعالیت‌های این پژوهشگر تاریخ ایران بیان کرد: این اواخر بیشتر دغدغه دکتر معطوف به هزاره ناصرخسرو بود و در این راستا سخنرانی‌های زیادی در شهرهای مختلف ایران انجام داد.
 
دوست و همکار چندین ساله جعفری‌مذهب با اندوهی که توان سخن گفتن نداشت، گفت: اردیبهشت‌ماه سال جاری به علت تومور مغزی، تحت عمل جراحی قرار گرفت و پس از تحمل‌ ماه‌ها رنج بیماری، صبح امروز چشم از دنیا فرو بست و دو دختر از خود در این دنیا به یادگار گذاشت. 

نظر شما