شناسهٔ خبر: 51861 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حمایت نویسندگان آمریکایی از یک دزد ادبی!

بیش از ۷۰ نویسنده که برخی از آنها برندگان جایزه‌ پولیتزر هستند دست به حمایت از جیل بایلاسکی، شاعر و نویسنده‌ آمریکایی زده‌اند که در اثر جدیدش متهم به سرقت ادبی شده است.

حمایت نویسندگان آمریکایی از یک دزد ادبی!

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  این نویسندگان در بیانیه‌ای که در دفاع از جیل بایلاسکی شاعر و نویسنده‌ آمریکایی منتشر کرده‌اند، گفته‌اند: «نسخه‌ زندگی‌نامه‌ای که بایلاسکی با بی‌ملاحظگی استفاده کرده یک سرقت عامدانه و فاحش نبوده که از قبل برنامه‌ریزی شده باشد.»
 
بایلاسکی متهم است در نوشتن جزئیات زندگی‌نامه‌ شاعرانی چون رابرت لوئی استیونسون، امیلی دیکنسون و رابرت لول در کتاب «شعر زندگی شما را نجات می‌دهد»، بخش‌های زیادی را از ویکی‌پدیا و وب‌سایت‌های آکادمی شاعران آمریکایی و همین‌طور بنیاد شعر سرقت کرده است.
 
ویلیام لوگن، در مقاله‌ای در نقد کتاب «شعر زندگی شما را نجات می‌دهد» که در روزنامه‌ نیویورک‌تایمز منتشر شده درباره‌ سرقت جیل بایلاسکی توضیح داده که او در کتابش بخش‌هایی از مطالب ویکی‌پدیا را استفاده کرده و در مواردی تنها به جای «شعر» از «نظم» و به جای «به ندرت» از «به سختی» استفاده کرده است.
 
بایلاسکی که خود شاعر، رمان‌نویس و ویراستار است و انجمن شاعران آمریکا از او در سال ۲۰۱۴ میلادی تقدیر کرده در واکنش به این اتهام‌ها گفته که همه مشکلات موجود در کتاب «شعر زندگی شما را نجات می‌دهد» در ویراست‌های آتی اصلاح خواهد کرد.
 
او همچنین گفته است ویلیام لوگن در مقاله‌اش عیب‌هایی را در کتاب ۲۲۲ صفحه‌ای او یافته که ناچیز است و این مسائل نباید ذهن خواننده را از نظریه‌هایی که در این کتاب آمده منحرف کند.
 
انتشارات «سیمون اند شوستر» نیز که ناشر کتاب بایلاسکی است در بیانیه‌ای ضمن تجلیل از این نویسنده به عنوان یک نویسنده و ویراستار بسیار محترم گفته است کتاب «شعر زندگی شما را نجات می‌دهد» یک زندگی‌نامه‌ی منحصربه‌فرد و نقادانه است.
مدیران این انتشارات گفته‌اند؛ «ما از این کتاب حمایت خواهیم کرد و آماده‌ایم برای اصلاحات مورد نظر در ویراست‌های آینده با نویسنده همکاری کنیم.»
 
۷۲ نویسنده که برخی از آنها برندگان جایزه معتبری چون پولیتزر نیز هستند،بیانیه‌ای تحت عنوان «نویسندگان و دوستان ادبیات» آماده کرده و با ارسال آن به روزنامه‌ نیویورک‌تایمز نگرانی خود از مقاله‌ منتشرشده در این روزنامه را اعلام کنند و به دفاع از جیل بایلاسکی برخاسته‌اند.
 
دیوید بیکر، رابرت پینسکی، رکسانا رابینسون، کِلر مِسو، جنیفر ایگن و لوئیز گلوک از جمله‌ی امضاءکنندگان این بیانیه بوده‌اند و گفته‌اند کار بایلاسکی عامدانه نبوده است.

نظر شما