شناسهٔ خبر: 51865 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت چه کرد؟

نمایندگان پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت بر اساس برنامه دیدارها و ملاقات ها با دیگر ناشران حاضر در این نمایشگاه دیدار کردند.

پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت چه کرد؟

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ روز نخست نمایشگاه؛ در دیدار با خانم رابین باسلی، نمایندگی حقوق کپی رایت مرتبط با کتاب‌های ایرانی، انتشارات کمبریج، موضوعاتی چون چگونگی و نحوه تبادل حقوق کپی رایت، همکاری مطالعاتی در رشته‌های مشترک، نحوه اشتراک و ارائه محتوا در پلتفرم‌های آنلاین و آفلاین انتشارات دانشگاه کمبریج، ژورنال‌های علمی و انتشار مشترک آثار بررسی شد.

هم چنین در دیدار با خانم ویسوکر، مدیر بخش ویراستاری دانشگاه دوک ایالات متحد و نمایندگی ویراستاری در دانشگاه‌های فوردهام، ایلینویز، ایندیانا، مک گیل، نبراسکا، نیویورک، اوهایو، استانفورد، تمپل، تگزاس، واشنگتن، یو بی سی و پنسیلوانیا تبادل کپی رایت و نحوه همکاری‌های آکادمیک مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

اعضای هیات علمی دانشگاه ساینز مالزی نیز روش های توسعه و مطالعات آموزش عالی و نحوه برگزاری ورکشاپ های مشترک را در دیداری مطرح کردند.

خانم اوا وانگ، شبکه ملی زیرساخت دانش، درباره تبادل کپی رایت، ارائه محتوای انتشارات دانشگاهی ایران در شبکه ملی اطلاعات دانشگاهی چین و برگزاری ورکشاپ های مشترک و برنامه بنچمارکینگ دانشگاهی به گفت‌وگو نشست.

به علاوه نمایندگان پژوهشکده در جلسه معرفی پلتفرم انتشار و عرضه دانشگاه کمبریج و بررسی سودمندی آن برای انتشارات آکادمیک در ایران شرکت کردند.

موسسه آی پی آر، مرکز تبادل کپی رایت عناوین دانشگاهی در نظام جهانی نشر، نیز درباره نحوه و ظوابط ارائه آثار ایرانی در این شبکه با نمایندگان پژوهشکده مذاکره کرد.

ملاقات با خانم لین راینر، مدیر انتشارات راینر در ایالات متحده، با موضوع بررسی نحوه تعاملات دو جانبه پیرامون عناوین کتاب‌های پژوهشکده و تبادل رایت و بررسی نحوه همکاری برای توزیع و انتشار آثار ایرانی در سطوح آکادمیک و کتابخانه‌های دانشگاهی در ایالات متحده انجام شد.

در روز دوم نمایشگاه کتاب فرانکفورت نمایندگان پژوهشکده با نمایندگان انتشارات ای تی اف استرالیا، انتشارات رومن و لیتلفیلد اینترنشنال لندن، دانشگاه آکادمسکا صربستان، ناشر دانشگاهی دانشگاه‌های نبراسکا و نورث کارولینا و دانشگاه اتاوا دیدار کردند و در دو نشست پلاتفرم ناشران دانشگاهی فرانسه و هم چنین نشست انجمن ناشران دانشگاهی در غرفه ایران شرکت کردند.

نظر شما