شناسهٔ خبر: 51884 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نتایج پذیرش استعداد درخشان بدون آزمون گروه پزشکی اعلام شد

اسامی پذیرفته شدگان استعداد درخشان بدون آزمون رشته های گروه پزشکی در آزمون کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۹۶-۹۷ منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ اسامی این پذیرفته شدگان در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است. تعداد ۳۶۳ نفر متقاضی استفاده از آیین نامه استعداد درخشان بدون آزمون سال تحصیلی ۹۶-۹۷ در آزمون کارشناسی ارشد بودند که از این تعداد ٢٧۵ نفر پذیرفته شده اند.

عدم پذیرش سایرین به دلیل تکمیل ظرفیت پذیرش در آن رشته و یا عدم انتخاب رشته محل های باقی مانده توسط متقاضیان بوده است.

پذیرفته شدگان لازم است جهت ثبت نام براساس رشته و دانشگاه محل قبولی، اصل، کپی و اسکن مدارک مورد نیاز را آماده و طبق زمانبندی اعلام شده در سایت دانشگاه پذیرفته شده، جهت ثبت نام به آموزش آن دانشگاه مراجعه کنند.

تمامی دانشگاهها زمان و نحوه ثبت نام را در سامانه اینترنتی خود اعلام می کنند و پذیرفته شدگان پیش از مراجعه حضوری به دانشگاه، ملزم به مراجعه به سامانه های مذکور جهت اطلاع از زمان، مکان و نحوه ثبت نام هستند.

بر اساس آئین نامه آموزشی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورایعالی برنامه ریزی علوم پزشکی هر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است. بنابراین با توجه به اینکه محل پذیرش را خود فرد و با آگاهی کامل تعیین کرده، لذا هیچگونه تغییر در محل پذیرش انجام نخواهد گرفت.

مدارک ثبت نام مورد نیاز باید به دانشگاه محل پذیرش ارائه شود و این مدارک توسط دانشگاه، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. درصورت محرز شدن الف-عدم رعایت ضوابط و مقررات توسط داوطلب، ب- واجد شرایط نبودن فرد جهت شرکت و پذیرش در آزمون و رشته مربوطه، ج -مغایرت و عدم صحت مدارک، د- مغایرت اطلاعات اعلام شده، از ادامه تحصیل فرد ممانعت به عمل آمده و ضمن لغو قبولی فرد طبق مصوبات هایت بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمونها با داوطلب برخورد خواهد شد.

مدارکی که باید توسط پذیرفته شدگان ارائه شود شامل ۶ قطعه عکس ۳ در ۴، اصل و کپی از کارت ملی و شناسنامه (تمام صفحات)، اصل و کپی دانشنامه کارشناسی و ریز نمرات و یا مدرکی که نشان دهنده فراغت از تحصیل باشد.

دانشجویان ترم آخر باید تا تاریخ ٣١ شهریور ٩۶ فارغ التحصیل شوند و در صورت عدم فراغت از تحصیل مسئولیت عواقب بعدی بعهده دانشجو خواهد بود. مشمول محرومیت یکساله خواهند شد. درصورت وجود این موارد ، از ثبت نام فرد جلوگیری بعمل خواهد آمد .

اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا مدارکی که نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه آقایان است، مدارک و مستندات ٢ سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی (سابقه کار قبل از اتمام دوره کارشناسی قابل قبول نیست) برای کلیه پذیرفته شدگان رشته های پرستاری مراقبت های ویژه، رشته پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان، پرستاری اورژانس و تکنولوژی گردش خون.

نامه تأییدیه از دانشگاه محل تحصیل مبنی بر کسب رتبه برتر براساس آئین نامه «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر تحصیلی مصوب ٢١ دی ۸۹» از دیگر مدارک مورد نیاز است.

عدم مراجعه و ثبت نام هر یک از پذیرفته شدگان طی تاریخ های مقرر در دانشگاه به منزله انصراف بوده و هیچگونه اعتراضی در این مورد پذیرفته نخواهد شد.

پذیرفته شدگانی که پس از ثبت نام در دانشگاه انصراف دهند یا جهت ثبت نام مراجعه نکنند، حق شرکت در آزمون ورودی سال بعد وزارت بهداشت برای این مقطع را ندارند. البته پذیرفته شدگان دانشگاه هایی که بصورت شهریه ای پذیرفته شده اند مشمول این بند نمی شوند.

داوطلبانی که علاوه بر آزمون وزارت بهداشت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم یا سایر مراکز نیز پذیرفته شده اند ملزم به ثبت نام در یکی از دو محل هستند و در صورت محرز شدن ثبت نام در هر دو محل، قبولی آنها در رشته های مربوط به وزارت بهداشت در هر مرحله از تحصیل کان لم یکن تلقی می شود.

تمامی پذیرفته شدگان استعدادهای درخشان بدون آزمون از طریق وارد کردن کدملی نتیجه را مشاهده خواهند کرد.

پذیرفته شدگان دقت کنند تمامی این افراد در اولین اولویت انتخابی که حائز شرایط پذیرش هستند پذیرش شده اند. لذا تاکید می شود جابجایی در اولویت های رشته محل بعدی، امکان پذیر نیست.

افرادی که با استفاده از شرایط عادی و همچنین با استفاده از آئین نامه استعدادهای درخشان بدون آزمون پذیرفته شده اند باید حداکثر تا تاریخ ٢۶ مهر ۹۶ انصراف خود را از ثبت نام در یکی از دو رشته محل پذیرفته شده از طریق دانشگاهی که پذیرفته شده اند و قصد ادامه تحصیل در آن دانشگاه را دارند، به مرکز سنجش آموزش پزشکی ارائه دهند.

هرگونه تکمیل ظرفیت پس از اعلام نتایج نهایی، براساس اعلام دانشگاه های متقاضی صورت می پذیرد.

در واقع اگر دانشگاهی بعد از زمان انتخاب رشته محل مجوزی کسب کرده و یا به هر دلیل متعاقباً ظرفیت جدید اعلام کرده باشد و یا دانشگاه هایی که به دلایل مختلف ظرفیت پذیرش آنها تکمیل نشده و همه این دانشگاه ها درخواست معرفی افراد جدید و یا افراد جایگزین کنند، پس از تصمیم گیری در مراجع ذیربط و موافقت با پذیرش جدید و یا تکمیل ظرفیت، نسبت به این مرحله اقدام خواهد شد.

داوطلبان ملزم هستند هر هفته سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی را ملاحظه کنند.

نظر شما