شناسهٔ خبر: 51907 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشجویان بورسیه تعیین تکلیف شدند/ جایابی در دانشگاه ها آغاز شد

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی از تعیین تکلیف شدن دانشجویان بورسیه خبر داد و گفت: جایابی بورسیه ها در دانشگاه ها آغاز شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد علی کی نژاد درباره تعیین تکلیف بورسیه ها گفت: به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری، هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصمیم گرفت با هماهنگی وزارتین علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی و البته بیشتر وزارت علوم، وارد بحث بورسیه ها شود.

وی ادامه داد: فراخوانی در این زمینه ارائه شد و ۳۲۴ نفر در این فراخوان شرکت کردند. از این تعداد حدود ۷۴ نفر واجد شرایط معدل ۱۴ برای کارشناسی و معدل ۱۶ برای کارشناسی ارشد و همچنین شرط سن نبودند.

رئیس هیات عالی جذب افزود: ۱۳۲ نفر از ثبت نام کنندگان نیز مورد تایید هیات مرکزی جذب و اداره کل بورس قرار نگرفتند، چون سوابقی نداشتند، به آنها اطلاع داده شد، ۱۳۲ نفر دیگر از ثبت نام کنندگان هم مورد تایید هیات مرکزی جذب و هم شورای بورس قرار گرفتند.

وی ادامه داد: دراین زمینه جلسات متعددی برگزارشد و با روسای دانشگاه هایی که بورسیه ها اعلام کرده بودند در آن دانشگاهها جایابی شده بودند و یا به آن دانشگاه تعهد دارند، تماس گرفته شد.

کی نژاد افزود: برخی از دانشگاه ها مشکلات بودجه ای را برای جذب این بورسیه ها مطرح می کردند که به آنها گفته شد، براساس روال همیشگی برای استخدام افراد جدید همیشه در دانشگاه ها ۱۰ درصد بودجه اختصاص داده می شود برهمین اساس نباید دراین زمینه مشکلی داشته باشند.

وی تصریح کرد:  همچنین مجلس نیز برای افرادی که جدید جذب می شوند تا آخر سال اعتبار متمرکز در نظر گرفته است.

رئیس هیات عالی جذب افزود: مشکل دیگری که دانشگاه‌ها مطرح می‌کرند، بحث ردیف استخدامی بود، یکی از مصوبات هیات امنا دانشگاه ها این است که می توانند هر پست کارمندی و خدماتی را به هیات علمی تبدیل کنند، برخی کارشناسان هستند که به آنها اجازه داده شده تا دکتری تحصیل کنند و می خواهند هیات علمی شوند، گفته شد با همین پست کارمندی آنها را به هیات علمی تبدیل کنید.

وی ادامه داد: اگر دانشگاهی اعلام کرد نیازی به بورسیه های مذکور ندارد اما در همان رشته هایی که اعلام شده، اقدام به جذب هیات علمی کند، سهمیه اش صفر می شود، چون این دانشگاه موظف بود که فرد معرفی شده را جذب کند.

کی نژاد ادامه داد: گروهی در وزارت علوم برای جایابی بورسیه ها مشخص شده اند و با استقبال سرپرست وزارت علوم قرار شد، جلسات مرتبی برگزار شود، برهمین اساس روسای دانشگاه ها را دعوت کرده ایم تا ۱۳۲ نفر را تعیین تکلیف کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تعدادی از ۱۳۲ نفر بورسیه واجد شرایط جایابی شده و تعدادی هم درحال جایابی هستند تا مشکلاتشان حل شود.

رئیس هیات عالی جذب افزود: متوسط تعداد بورسیه های سال آینده، ۱۲۰ نفر هستند، بنابراین جذب این  ۱۳۲ نفر بورسیه در دانشگاه ها موضوع غیرعادی نیست، امیداریم مشکل این بورسیه ها حل شود.

نظر شما