شناسهٔ خبر: 51918 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه ریزی هیات عالی جذب برای حل مشکل بورسیه ها در استان ها

رئیس هیأت عالی جذب یکی از برنامه های این هیات را حضور در استان ها و حل مشکلات بورسیه ها و بررسی پیشنهادات و راهکارهای ارائه شده از سوی اساتید جذب شده در دانشگاه ها عنوان کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  نشست اعضای هیأت علمی دانشگاه گلستان با محمدعلی کی نژاد رئیس هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. در این نشست که با هدف تبیین سیاست‌ها و شیوه های بررسی صلاحیت عمومی اعضای هیأت علمی برگزار شد، کی نژاد گفت: حضور اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان‌ها و برپایی چنین جلساتی، بررسی پیشنهادات و راهکارهای ارائه شده از سوی اساتید جذب شده در دانشگاه ها و همچنین بحث درخصوص بورسیه ها رفع مشکلات مربوط به آنهاست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص کاهش زمان بررسی پرونده های جذب و فراخوان اعضای هیأت علمی گفت: در گذشته مشکلات زیادی درخصوص پرونده های جذب و مدت زمان بررسی و اعمال نظر این پرونده ها وجود داشت که هم اکنون از زمان ورود این پرونده ها به مرکز جذب و خروج آنها تنها ۲۱ روز زمان می برد.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فراخوان‌های دانشگاه ها و مؤسسات و مراکز آموزش عالی این زمان ۵/۴ ماه بیشتر نخواهد بود که این کاهش زمان باعث پیگیری سریعتر افراد در مورد پرونده های خود می شود.

وی ادامه داد: نقش تربیتی اساتید به گونه ای است که باید علاوه بر تربیت نیروهای متخصص و متعهد در دانشگاه ها، تربیت نسل انقلابی و جوان کشور را در برنامه های خود بگنجانند تا روند اسلامی شدن دانشگاه ها شتاب بیشتری بگیرد. همچنین ارتقاء علمی و به روز بودن و تلاش برای ایجاد مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان که از نیازهای اساسی کشور است، از دیگر انتظارات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

در ابتدای این نشست دکتر مصطفی رقیمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی ضمن خیر مقدم به حاضرین گزارشی از روند تأسیس دانشگاه و جذب اعضای هیأت علمی از آغاز به امروز ارائه دادند.   

نظر شما