شناسهٔ خبر: 51955 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رهیافتی به تاریخ ریاضیات در ایران معاصر کتاب شد

کتاب «رهیافتی به تاریخ ریاضیات در ایران معاصر» گردآوری شده توسط فرید قاسملو توسط انتشارات فاطمی منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب رهیافتی به تاریخ ریاضیات در ایران معاصر گردآوری شده توسط فرید قاسملو توسط انتشارات فاطمی منتشر شد.این کتاب شامل ۱۴ فصل به همراه منابع، نمایه ها و تصاویر است.

رهیافت ورودی به موضوع، نگاه تاریخی به ریاضیات، ریاضیات در ایران از افتتاح دارالفنون تا تاسیس دانشگاه، پس از دارالفنون تا ابتدای دانشگاه، دانشگاه تهران تا مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات، ریاضیات بیرون از دانشگاه اما در ارتباط با دانشگاه، نادره کاران؛ پدید آورندگان آثار ریاضی از نخستین نسل ها، چاپ و نقش آن در تاریخ ریاضیات ایران معاصر، ترجمه متون ریاضی به زبان فارسی در تاریخ معاصر ایران، برنامه درسی ریاضی در ایران، نگاه تاریخی، کتاب های درسی ریاضی در ایران، جریده نگاری ر یاضی در ایران، واژه گزینی و واژه سازی ریاضی در ایران و سیاق و سیاق نویسی در ریاضیات معاصر ایران عناوین فصول کتاب رهیافتی به تاریخ ریاضیات در ایران است.

در معرفی پشت اثر این کتاب آمده است؛یکی از حوزه های کمتر بررسی شده تاریخ علم در ایران دوره معاصر آن (نیمه های حکومت قاجار تاکنون) است. بررسی این دوره از تاریخ علم ایرانی هم نظریه پردازی، هم منبع شناسی و هم روش شناسی خاص خود را دارد که براین اساس پژوهش درباره آن را باادوار گذشته تاریخ علم در ایران متفاوت ساخته است. ناظر به این سه اصل ( نظریه پردازی، منبع شناسی و روش شناسی) کتاب حاضر نگاهی دارد به تکوین دانش ر  یاضی در ایران در دوره معاصر از نیمه حکومت قاجار تا برپایی مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات درتهران.

رهیافتی به تاریخ ریاضیات در ایران معاصر در هزار نسخه با قیمت ۳۲ هزارتومان توسط انتشارات فاطمی روانه بازار نشر شده است.

نظر شما