شناسهٔ خبر: 51984 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دو جلد «دانشنامه تهران بزرگ» تا پایان سال ۹۶ منتشر می‌شود

دو جلد مربوط به بخش تهران «دانشنامه تهران بزرگ» که شامل شمیرانات، تهران و ری است، تا پایان سال جاری منتشر می‌شود. بخش شمیرانات این دانشنامه سال ۹۳ در دو جلد منتشر شده است.

دو جلد «دانشنامه تهران بزرگ» تا پایان سال 96 منتشر می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ دکتر علی کرم همدانی، سرپرست «دانشنامه تهران بزرگ» با اعلام خبر انتشار این مجموعه تا پایان سال جاری گفت: «دانشنامه تهران بزرگ» در مجموع شامل حدود ۱۰ هزار مدخل خواهد شد.

وی توضیح داد: دو جلد بخش شمیرانات، حدود یک‌هزار و ۳۰۰ مدخل و بخش تهران، بین پنج هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار مدخل گنجانده شده و باقی مداخل نیز مربوط به دانشنامه ری است.
 
مدیر بخش جغرافیای دائره المعارف بزرگ اسلامی ادامه داد: بخش تهران «دانشنامه تهران بزرگ» در دست تالیف و آماده‌سازی است و تا پایان سال جاری در دو جلد منتشر خواهد شد. البته مقالات این دانشنامه آماده بوده و اگر مشکلات مالی و حمایتی در بین نبود، تاکنون به چاپ رسیده بود.

او افزود: پس از چاپ دانشنامه تهران، کار تالیف و آماده‌سازی دانشنامه «ری» انجام می‌شود. امیدواریم بتوانیم دانشنامه تهران بزرگ را که برای تالیف مقالات آن از تهران‌شناسان بزرگ کمک گرفته شده، در پنج یا ۶ جلد جمع کنیم.
 
جلدهای اول و دوم «دانشنامه تهران بزرگ: شمیرانات» به سرپرستی دکتر علی کرم همدانی، در بخش کلیات از سی و دومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان اثر برگزیده معرفی و تجلیل شده است. آذرتاش آذرنوش، عبدالحسین آذرنگ، علی بلوکباشی، محمد جعفری قنواتی، مسعود جلالی‌مقدم، اصغر دادبه، محمد مجتهد شبستری، سید مصطفی محقق داماد، حسین معصومی همدانی و احمد مسجد جامعی از جمله تهران‌شناسان و چهره‌های سرشناسی هستند که در تدوین این دانشنامه همکاری داشته‌اند.  

نظر شما