شناسهٔ خبر: 52026 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقد کتاب‌های «فیلم/ژانر» و «ژانر و هالیوود» با حضور فرهاد توحیدی

کتاب‌های «فیلم/ژانر» و «ژانر و هالیوود» که از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه و منتشر شده است، در خانه سینما نقد می‌شوند.

نقد کتاب‌های «فیلم/ژانر» و «ژانر و هالیوود» با حضور فرهاد توحیدی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «فیلم/ژانر» اثر ریک آلتمن، استاد سینما و ادبیات دانشگاه آیووای آمریکاست که سالها درباره ژانر تحقیق کرده است. او در این کتاب ضمن طرح نظریه «معنایی/ نحوی/ کاربردی» درباره ژانر، در دوازده فصل به مبنای ژانر در سینما می‌پردازد.
 
کتاب «ژانر و هالیوود» نیز نوشته استیو نیل، استاد مطالعات فیلم دانشگاه اکستر انگلستان است که در این کتاب تلاش می‌کند تا با بررسی 17 ژانر مختلف سینما، تمام بحث‌های مربوط به ژانر را تحلیل کند. از مزایای این کتاب گسترده دامنه پژوهش‌های ژانریک است. مؤلف کوشش کرده تا عصاره تمام مطالعات پیشین درباره ژانر را یکجا با رویکرد پژوهشی ـ تحلیل ارائه کند.
 

به مناسب انتشار این کتاب‌ها نشست نقد و بررسی این کتاب‌ها در خانه سینما برگزار می‌شود. در این برنامه، فرهاد توحیدی (فیلمنامه‌نویس و مدرس سینما)، سیدحسن حسینی (مدرس و منتقد سینما) و خسرو دهقان (منتقد سینما و دبیر جایزه کتاب سال سینمایی) به همراه حمید طاهری و شیوا قنبریان (مترجمان دو کتاب) سخنرانی خواهند کرد.

این نشست یکشنبه 30 مهر 96  ساعت 5 عصر به نشانی خیابان بهارجنوبی، خیابان سمنان، پلاک 69، خانه سینما برگزار می‌شود. 

نظر شما