شناسهٔ خبر: 52118 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فعالیت دانشگاه ها نباید تبدیل به سیاسی بازی شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دانشجویان باید افرادی آگاه باشند اما نباید این امر تفسیر به سیاسی بازی و سیاسی کاری شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید جواد ساداتی نژاد در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: اولویت اصلی فعالیت ها در دانشگاه ها بر پایه علم و فناوری است اما مردم از دانشگاه ها انتظار دارند که خروجی این مراکز افرادی آگاه نسبت به جامعه و جهان باشند.

وی افزود: بنابراین آگاهی دانشجویان از شرایط جامعه و جهان یکی از رویکردهای دانشگاه ها بشمار می رود که این امر نباید تفسیر به سیاسی بازی و سیاسی کاری شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: دانشگاه ها باید محیطی امن و آرام داشته باشند و بتوانند افرادی متخصص و متهد تربیت کنند.

وزیر علوم باید در تغییر رویه دانشگاه ها گام بردارد

ساداتی نژاد عنوان کرد: وزیر علوم باید در روند فعالیت دانشگاه ها تغییر رویه و نگاه ایجاد کند تا براین اساس فردی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شود بتواند علاوه بر اینکه برای خود شغل ایجاد کند بتواند کارآفرین نیز باشد.

وی گفت: وزارت علوم نباید از باب بیکاری دانش آموختگان جواب پس دهد چراکه وظیفه این وزارتخانه وظیفه آموزش و پژوهش است اما با تغییر رویه دانشگاه ها می توان زمینه کارآفرینی فارغ التحصیلان را فراهم کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: وزیر علوم جدید از بدنه دانشگاه است اماوزیر علوم دوره قبل متعقل به یک وزارتخانه دیگر بود.

ساداتی نژاد تاکید کرد: باتوجه به اینکه وزیر علوم جدید رئیس دانشگاه بوده است بنابراین با مسائل و مشکلات بدنه دانشگاه ها به طور کامل آشنا است.

نظر شما