شناسهٔ خبر: 52125 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امیدوارم حمایت دولت از دانشگاه ها افزایش یابد

وزیر علوم گفت: امیدواریم حمایت دولت از دانشگاه ها افزایش یابد و دست اندازهایی که دانشگاه ها از سالهای قبل داشته اند با حمایت بیشتر دولت برطرف شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر منصور غلامی صبح  امروز در مراسم معرفی وزیر علوم و تکریم از وزیر علوم سابق و سرپرست وزارت علوم گفت: از دکتر روحانی به دلیل اعتمادی که به بنده داشتند تشکر می کنم. از نمایندگان مجلس که با دقت و وسواس زیاد برنامه بنده را بررسی کردند تشکر می کنم. از دکتر جهانگیری به خاطر وقتی که گذاشتند و آمدند تشکر می کنم. از دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور که در این جلسه حاضر شد و از روسای دانشگاها که در این جلسه شرکت کردند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: آرزو دارم وظیفه ای که به من محول شده را به خوبی اجرا کنم و همچنین از اساتید و بزرگانی که در دولت یازدهم و دوازدهم سکان داری وزارت علوم را داشتند بالاخص دکتر هاشمی و دکتر فرهادی تشکر ویژه دارم.

وزیر علوم افزود: برنامه من با نظرات روسای دانشگاه ها تنظیم و تقدیم به مجلس شد و برنامه ام مستند به قوانین فرادستی است این تکالیف به صورت برنامه به مجلس تقدیم شد بعضاً مورد استقبال قرار گرفت و بعضاً پیشنهادهای تکمیلی ارائه شد. به نمایندگان مجلس توضیح دادم این برنامه تکالیف مان است که باید اجرا کنیم و در راستای انجام آن باید روش اجرایی تبیین کنیم که آن با نظر مجموعه علمی صورت خواهد گرفت.

غلامی تصریح کرد: بخشی از برنامه ها در حال اجرا است و بخشی نیز باید اجرایی شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: در حوزه علم و فناوری، پارک های علم و فناوری باید محوریت پیشبرد برنامه ها را عهده دار شوند، همچنین ارتقاء کیفی سطح آموزش و پژوهش در وزارت علوم از اهداف جدی ماست که پیگیری می شود.

وی اظهار داشت: اکثریت مدیران کشور از فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند که در داخل کشور تحصیل کرده اند. باید نگاهی به توانمند کردن مجموعه فارغ التحصیلان داشته باشیم و بتوانند فارغ التحصیلان دانشگاهی به سرعت وارد بازار کار شوند.

غلامی در ادامه به توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت و جامعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: باید در این زمینه تلاش های بیشتری انجام شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین به بحث دیپلماسی علمی اشاره و تأکید کرد: باید تلاش های بیشتری شود. شروع خوبی در این زمینه داشتیم ولی باید فعالیت در این زمینه را افزایش دهیم.

وی گفت: امیدواریم حمایت دولت از دانشگاه ها افزایش یابد و دست اندازهایی که دانشگاه ها از سالهای قبل داشته اند با حمایت بیشتر دولت برطرف شود و ما نیز قول می دهیم درخواستهایمان در آینده بیشتر در خصوص پشتیبانی تجهیزات و سایر موارد باشد.

نظر شما