شناسهٔ خبر: 52152 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«اون دیگه اینجا زندگی نمی‌کنه» قصه‌ای از جامعه است/ زن و رنج‌هایش

کارگردان «اون دیگه اینجا زندگی نمی کنه» عنوان کرد این نمایش معضلاتی را که زنان تنها با آن دست به گریبان هستند، به تصویر می کشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ پیام عزیزی نویسنده و کارگردان «اون دیگه اینجا زندگی نمی کنه» درباره اجرای این اثر نمایشیگفت: این نمایش از یکشنبه ۳۰ مهرماه اجرای عمومی خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز کرده و با اینکه معمولا استقبال از اجراهای اول نمایش ها ضعیف است اما استقبال از این نمایش و میزان بازخوردهای مثبتی که تا امروز دریافت کرده ایم از حد انتظارمان بالاتر بوده است و امیدواریم تا انتها نیز همین روند ادامه پیدا کند.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: «اون دیگه اینجا زندگی نمی کنه» قصه زندگی یک زن تنها است که با نگرش های منفی که نسبت به زن ها در شهرهای بزرگ وجود دارد با معضلاتی روبرو می شود و مجبور است از خانه ای به خانه دیگر نقل مکان کند که در این روند مورد آزار و اذیت جنسی، کلامی و حتی هویتی قرار می گیرد. اتفاقاتی که برای این زن در این نمایش رخ می دهد همگی در بستر جامعه ما در جریان است.

عزیزی یادآور شد: این نمایش در سه اپیزود تنهایی این زن را به تصویر می کشد و همگی اتفاقاتی که در نمایش رخ می دهد براساس واقعیت نوشته شده اند. مخاطب در این اثر شاهد نمایشی رئالیستی است اما ایده های اجرایی گاهی ممکن است خط قرمزهای رئالیسم را در هم بشکنند اما روند اصلی قصه واقع گرایانه به تصویر کشیده شده است.

این کارگردان تئاتر در پایان درباره اجرا در تماشاخانه سنگلج بیان کرد: اجرای نمایش های آیینی و سنتی رویکرد سال های گذشته تماشاخانه سنگلج بوده است و زمانی که من با مسئولان این تماشاخانه برای اجرا وارد گفتگو شدم به من گفتند که اجرای چنین نمایش رویکرد غالب این سالن نیست و نمایشنامه هایی که نویسندگان ایرانی دارند فارغ از سبک و سیاق اجرایی مورد توجهشان قرار می گیرد که من نیز از این ویژگی استقبال کردم و به این دلیل که تماشاخانه سنگلج سالن بسیار خوبی و قابلیت های زیادی دارد، تصمیم گرفتم نمایش را در آنجا به صحنه ببرم.

نمایش «اون دیگه اینجا زندگی نمیکنه» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی پیام عزیزی تا پایان آبان ماه ساعت ۱۹:۴۵ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: سحر زنی تنها است که تصمیم گرفته است خانه ای دربستی اجاره کند تا آسایش بیشتری داشته باشد که اتفاقات عجیبی در آن خانه باعث می شود به خانه ای جدید نقل مکان کند اما در خانه جدید نیز نمی تواند آسایش پیدا کند و ...

در نمایش«اون دیگه اینجا زندگی نمیکنه» بازیگرانی چون نازآفرین کاظمی، رسول صوری، محمد چرختاب، شیرین صفایی، میثم رازفر، هادی اسکندری، حسام اشتری، بنیامین صیادی نیا، الهه نادری، ندا حسینی، محمد فراهانی ایفای نقش می کنند.

نظر شما