شناسهٔ خبر: 52159 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزیدگان بوکر در میان پرفروش‌های آمازون چه جایگاهی دارند؟

جایزه ادبی بوکر نقشی خاص در ادبیات انگلیسی زبان دارد وهر سال موجب اقبال زیادی به کتاب برنده این جایزه می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مقایسه برنده بوکر ۲۰۱۷ با چند کتاب باارزش دیگر که به عنوان فینالیست این رقابت شناخته شده بودند، نشان دهنده این است که نفس برنده شدن این جایزه می‌تواند چقدر به خوانده شدن آن کمک کند و جایگاه کتاب را در ردیف پرفروش‌ها بالا ببرد.

«لینکلن در باردو» نوشته جرج ساندرز

«لینکلن در باردو» یا «لینکلن بین مرگ و زندگی دوباره» برنده بوکر امسال در جایگاه ۹۴ فهرست پرفروش‌های ادبی آمازون جای دارد. با این حال این کتاب در فهرست کتاب‌های ترسناک جایگاه بهتری دارد و در مکان پنجم و در ژانر کتاب‌های بیوگرافی تاریخی نیز در مکان پنجم جای دارد.

این رمان را نویسنده چند سال پس از «دهم دسامبر» منتشر کرده و در آن داستان آبراهام لینکلن و پسرش را روایت می‌کند. داستان در فوریه ۱۸۶۲ می‌گذرد که از زمان جنگ داخلی کمتر از یک سال می‌گذرد.

این کتاب ۱۴ فوریه ۲۰۱۷، در ۳۶۸ صفحه و از سوی انتشارات رندوم هاوس به بازار آمده‌ و با جلد سخت به قیمت ۱۹ دلار و در نسخه کیندل به عنوان کتاب الکترونیک به قیمت ۶.۷۰ در دسترس است.

«۴۳۲۱: یک رمان» نوشته پل آستر

این رمان که پس از انتظاری طولانی برای انتشار اثر جدیدی از پل آستر به بازار آمد با بازخوردهای مثبتی روبه روشد.

این رمان علاوه بر این که نامزد نهایی جایزه بوکر بود، در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز، لس‌آنجلس تایمز و بوستون گلاب قرار گرفت.

منتقدان از این رمان به عنوان بزرگترین، معنادارترین و تاثیرگذارترین رمان آستر یاد کرده‌اند که داستانی شگفت‌انگیز از زندگی و عشق و امکانات را روایت می‌کند. داستان در سال ۱۹۴۷ می‌گذرد و با تولد فرزندی در بیمارستان شروع می‌شود. داستان زندگی این بچه در چهار طرح داستانی مستقل و همزمان روایت می‌شود. در واقع چهار الگو از یک پسر مسیرهای مختلفی را طی می‌کنند.

این رمان ۳۱ ژانویه ۲۰۱۷، در ۸۸۹ صفحه از سوی «هنری هالت کمپانی» منتشر شده و با جلد سخت به قیمت ۲۰.۹۹ دلار ودر فرمت کیندل به قیمت ۸ دلار فروخته می‌شود.

این رمان در رده ادبیات در ردیف ۱۱۸۶، در ژانر کتاب‌های خانوادگی ادبی در ردیف ۵۳۸ و در ژانر داستانی افسانه خانوادگی در ردیف ۳۴۲ جای دارد.

«تاریخ گرگ‌ها:یک رمان» نوشته امیلی فریدلاند

داستان این کتاب که از فینالیست‌های بوکر ۲۰۱۷ بود، درباره لیندای ۱۴ ساله است که با والدینش در منطقه جنگلی زیبای مینه‌سوتا زندگی می‌کند. او در خانه منزوی است و در مدرسه یک خارجی محسوب می‌شود. تنها دوستان او لیلی ومعلم تاریخش هستند.

این رمان که ۳ ژانویه ۲۰۱۷ منتشر شده از سوی از انتشارات ویدنفیلد اند نیکولسون در ۲۸۸ صفحه منتشر شده و در رده ۳۰۲۱ آمازون در ردیف ادبیات جای دارد.

«خروج از غرب» نوشته محسن حمید

این کتاب علاوه بر این که از کتاب‌های فینالیست بوکر ۲۰۱۷ بود، از نامزدهای جایزه کرکوس هم  شد. داستان این رمان در سرزمینی می‌گذرد که دچار جنگ داخلی است و در این میان دو جوان با روحیه‌ای مستقل باید با این ماجراها روبه روشوند.

نویسنده کتاب در لاهور متولد شده و بیش از نیمی از عمرش را در لندن، نیویورک و کالیفرنیا گذرانده است.

این کتاب ۷ مارس ۲۰۱۷ در ۲۴۰ صفحه از سوی انتشارات «ریور هد بوکز» منتشر شده و در بخش ادبیات آمازون در ردیف ۳۵۴ جای دارد و در بخش سیاسی ادبی در مکان ۴۳ جای گرفته‌است.

قیمت نسخه جلد سخت رمان ۱۷.۶۸ دلار و نسخه کیندل آن ۱۳ دلار است.

«پاییز: یک رمان»  نوشته الی اسمیت

این رمان که از فینالیست‌های جایزه بوکر و از کتاب‌های فهرست اولیه جایزه گوردون برن بود، داستان کیتس را در سال ۱۸۱۹ روایت می‌کند.

جایگاه این رمان در بخش ادبی در ردیف ۵۲۳۱ و در ردیف میراث فرهنگی در بخش تاریخ ژانرداستانی در مکان ۳۱۴ است.

این رمان ۷ فوریه ۲۰۱۷، در ۲۷۱ صفحه از سوی انتشارات پانتئون به بازار آمده و در نسخه جلد سخت به قیمت ۱۶.۹۶ دلار و در نسخه کیندل به قیمت ۹.۹۹ دلار منتشر شده‌است.

امسال نویسندگان مطرحی در فهرست اولیه جای داشتند که از رسیدن به فهرست نهایی باز ماندند. سبستین بری با کتاب «روزهای بی‌پایان»، آروندراتی روی با کتاب «وزارت شادی بیکران»، کامیلا شمسی با کتاب «آتش خانگی» و زادی اسمیت با کتاب «زمان تاب خوردن» از جمله این چهره‌ها بودند.

نظر شما