شناسهٔ خبر: 52177 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

لزوم ایجاد راهکارهای جدید برای جذب دانشجویان نخبه در دانشگاه آزاد

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: در این دانشگاه باید به دنبال راهکارها و ایده‌های جدید برای جذب دانشجویان نخبه و با استعداد باشیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علیرضا رهایی گفت: ایجاد مجموعه‌های بین‌ رشته‌ای متناسب با فضای اشتغال در اولویت کاری واحدها و مراکز دانشگاهی قرار گیرد.

وی افزود: واحدهای این دانشگاه تمام تلاش خود را برای ایجاد راهکار و ایده‌های جدید در راستای جذب دانشجویان نخبه بکار گیرند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد با اشاره به کاهش داوطلبان ورود به دانشگاه و افزایش فضای رقابتی با توسعه مراکز آموزش عالی، گفت: در این فضای رقابتی باید از فرصت ها و برنامه های مدون، نظیر ساماندهی رشته ها و بهینه سازی تشکیلات، ایجاد رشته های جدید به خصوص مجموعه‌های میان رشته ای و مهارتی، حذف رشته های مشابه و موازی از واحدهای مجاور و توسعه رشته ها بر اساس طرح آمایش آموزشی بهره برد.

رهایی ادامه داد: باید ایجاد جاذبه برای پذیرش دانشجو، بهبود وضعیت خدمات آموزشی و در کنار آن ارتقا کیفیت دروس و برگزاری دوره های بین المللی و نظم بخشیدن به امور جاری به خصوص در حوزه آموزشی به عنوان یک اصل مدنظر قرار گیرد.

وی خواستار ایجاد تحولی نو و جدید در بحث آموزش شد و تصریح کرد: باید متناسب با فضای اشتغال حال حاضر کشور در صدد ایجاد رشته‌هایی باشیم که جذب حداکثری را داشته باشد و در کنار آن باید به دنبال راهکارها و ایده‌های جدید برای جذب دانشجویان نخبه و با استعداد باشیم.

نظر شما