شناسهٔ خبر: 52206 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دور دوم جایزه ادبی «چهل»‌ فراخوان داد

دومین فراخوان جایزه ادبی «چهل» که به‌صورت دوسالانه با حمایت مکتب تهران برگزار می‌شود، فراخوان خود را اعلام کرد.

دور دوم جایزه ادبی «چهل»‌ فراخوان داد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ جایزه ادبی چهل به‌صورت دوسالانه و با حمایت مکتب تهران به قصد ایجاد ارتباط بین نسل‌های مختلف ادبیات داستانی و برقراری پلی مشترک بین نویسندگان و هنرمندان برگزار می‌شود.

در این دوره نویسندگان فارسی‌زبان با حداقل سه اثر داستانی منتشر شده با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و دارای شرایط سنی 35 تا 40 سال شرکت خواهند کرد و کارنامه سال‌های فعالیت‌شان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

دبیری جایزه ادبی چهل در این دوره را علی خدایی بر عهده خواهند داشت و داوری این دوره در دو مرحله برگزار می‌شود. دور اول به صورت نظرسنجی گسترده از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و منتقدان انجام می‌شود و دور دوم داوری به صورت متمرکز توسط جمعی از هنرمندان صاحب نام و معتبر در حوزه‌های سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و معماری برگزار خواهد شد.

موسسه فرهنگی و هنری مکتب تهران با توجه به زمینه فعالیتش در تمام حوزه‌های هنری معاصر، امیدوار است با برگزاری این جایزه فرهنگی امکان معرفی آثار نویسندگان نسل جوان ایران را به نسل‌های پیشین پیوند و ارتباط ادبیات داستانی را با سایر هنرهای معاصر برقرار سازد.

لیست اسامی که تاکنون در اختیار دبیرخانه جایزه قرار گرفته است به شرح ذیل است:
(دور دوم، متولدین 1356 تا 1361):
آرش اذرپناه، پیمان اسماعیلی، سلمان امین، تکتم توسلی، علی چنگیزی، حامد حبیبی، فرزام شیرزادی، مهرداد صدقی، محمد طلوعی، امیرحسین خورشیدفر، اولدوز طوفانی، مرتضی کربلایی‌لو، شهریار وقفی‌پور، بهاالدین مرشدی، محمد اسماعیل حاجی علیان، معصومه میر ابوطالبی، فرید حسینیان تهرانی، نسترن مکارمی، آلاله سلیمانی، سروش مظفر مقدم و مهدی یزدانی خرم.

از نویسندگان و ناشران تقاضا می‌شود تا تاریخ 30 آبان 1396 نویسندگان جا مانده از داوری را به دبیرخانه جایزه ادبی چهل معرفی کنند. لیست نهایی شرکت‌کنندگان در آذر ماه 1396 منتشر می‌شود.

دبیرخانه جایزه، مستقر در محل مکتب تهران به آدرس تهران، خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان آبان جنوبی، کوچه کیوان، پلاک هشت و به شماره تلفن‌های ۵-۸۸۹۳۵۵۸۳ ، پست الکترونیک maktabetehran@gmail.com و تلفکس ۸۸۸۹۱۵۱۲ آماده پاسخ‌گویی به سوالات عزیزان خواهد بود.
.

نظر شما