شناسهٔ خبر: 52210 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

​نمادهای فراماسونری الهام بخش «هری پاتر و یادگاران مرگ»

رولینگ برای نوشتن آخرین کتاب از مجموعه هری پاتر از یک نماد با عنوان «مرگ خواران» یا «قدیسان مرگ» الهام گرفته است.

​نمادهای فراماسونری الهام بخش «هری پاتر و  یادگاران مرگ»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ جی.کی.رولینگ نویسنده هفت‌گانه مشهور «هری پاتر» فاش کرده که در نوشتن آخرین رمان این مجموعه فانتزی، از نمادهایی با همان عنوان کتاب آخرش یعنی «قدیسان مرگ» الهام گرفته است. 

رولینگ که در یک برنامه تلویزیونی مستند شبکه بی‌بی‌سی حاضر شده بود با اعلام این موضوع، افزود: «بسیاری از نمادهای به کار گرفته شده در داستان از نمادهای مشهوری هستند که از پیش‌تر وجود خارجی داشته و من تنها از آنها الهام گرفته‌ام».
 
بر اساس این گزارش برخی از نمادهای الهام گرفته شده، ریشه‌های ماسونی دارد. 

نویسنده میلیونر انگلیسی در ادامه صحبت‌هایش در این برنامه گفت: «وقتی در سال ۱۹۹۰ مشغول تماشای فیلمی به نام «مردی که می‌خواست سلطان باشد» بودم، نمادهایی در آن فیلم دیدم که باعث شد ایده نوشتن قسمت‌های پایانی هری پاتر خلق شود.»
 
گفتنی است فیلم «مردی که می‌خواست سلطان باشد» بر اساس رمان کوتاه رودیارد کیپلینگ، نویسنده انگلیسی در سال ۱۹۷۵ ساخته شده و شان کانری و مایکل کین در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. در این فیلم نمادهایی از فرقه‌های فراماسونری نمایش داده می‌شود. 

رولینگ درباره محتوای غم‌انگیز هری پاتر می‌گوید: «شاید اگر مادرم زنده بود، سیر طبیعی داستان شادتر از این چیزی بود که اکنون شاهد آن هستیم. اعتراف می‌کنم که کل داستان‌های مجموعه هری پاتر درباره از دست دادن است و اگر مادرم مرا ترک نمی‌کرد، مطمئناً داستان‌ها جور دیگری تعریف می‌شد.»

منبع: ایندی‌هاندرد

نظر شما