شناسهٔ خبر: 52215 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه‌های فنی و حرفه ای و لایپزیک آلمان

تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه لایپزیک آلمان در زمینه بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه در محل دانشکده انقلاب اسلامی منعقد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سعید نجفی زنگنه با بیان اینکه تاکنون چند تفاهم نامه و طرح مشترک میان این دانشگاه با دانشگاه های آلمانی منعقد شده است افزود: این تفاهم نامه با تمرکز بر تربیت و آموزش مدیران کارآفرین و نوآوری در صنعت خودرو میان دو طرف منعقد شده است.

وی افزود: فعالیت و تعاملات بین المللی دانشگاه ها در دولت یازدهم در راستای تحقق سیاست های کلی و  بالا بردن رتبه علمی دانشگاه در بین دانشگاه های سراسر دنیا و رسیدن به استانداردهای جهانی در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری افزایش یافت، دانشگاه فنی و حرفه ای نیز از این قاعده مستنی نبوده و فعالیت های خود را در حوزه بین الملل گسترش می دهد.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای به تشابه سیستم فنی و حرفه ای در ایران و آلمان اشاره کرد و گفت: برنامه‌ی منسجم درسی از آغاز تا پایان تحصیل، تدوین محتوای درسی رشته‌های گوناگون به تناسب نیازهای حرفه‌ای، دوره‌ی تحصیل کوتاه‌تر در مقایسه با دانشگاه های دیگر و تحقیقات با توجه به نیاز در زمینه‌های کاربردی از جمله مزیت های دانشگاه های فنی و حرفه ای است.

نظر شما