شناسهٔ خبر: 52256 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت جایزه جلال/ هیأت علمی هفته آینده معرفی می‌شود

مهدی قزلی با تشریح آخرین وضعیت برگزاری جایزه ادبی جلال آل‌احمد در سال جاری از به تعویق افتادن اختتامیه این رویداد خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی درباره آخرین وضعیت برگزاری جایزه ادبی جلال‌آل احمد در سال جاری عنوان کرد: کارهای این جایزه طبق روال انجام شده است، آثار گردآوری شده و فراخوان نیز منتشر شده است و باقی مقدماتی که برای برگزاری جایزه بر عهده ما بوده است نیز به پیش رفته است اما در سال جاری به دلیل تغییرات در حوزه وزارت و معاونت طبیعی بود که مقداری روند مربوط به معرفی هیئت علمی و دبیر ما با تاخیر مواجه شود.

وی با تاکید بر اینکه سابقه تاخیر در برگزاری جایزه جلال در سال‌های قبل نیز وجود داشته است گفت: امسال نیز به احتمال زیاد مراسم پایانی جایزه در تاریخی پس از دوم آذرماه (سالروز تولد جلال آل احمد) برگزار خواهد شد.

قزلی درباره وضعیت انتخاب دبیر علمی و هیات علمی جایزه نیز گفت: دوستی که برای حضور در دبیر علمی انتخاب شده مراحل مربوط برای معرفی و صدور حکمش را طی کرده است و تا هفته آینده معرفی خواهد شد. هیئت علمی نیز به همین ترتیب به زودی معرفی خواهند شد.

وی درباره میزان نقدی این جایزه در سال جاری و احتمال تغییر آن نیز گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه اهدای ۱۱۰ سکه به برگزیده جایزه جلال آل احمد را تغییر داده و بر این اساس از سال گذشته مبلغ این جایزه بین ۳۰تا ۱۱۰سکه شناور شد و میزان آن را هرساله هیئت امنای جایزه انتخاب خواهد کرد.

وی ادامه داد: هیئت امنای جایزه که شامل اعضای شورای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند هر سال درباره میزان این جایزه در آن سال تصمیم می‌گیرند و امسال نیز همین خواهد بود.

قزلی درباره پیشنهاد این بنیاد در این زمینه نیز گفت: بنده و نیز معاون فرهنگی سابق که در حال حاضر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند عنوان کرده‌ایم که امیدواریم مبلغ این جایزه هم تراز با جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران پرداخت شود. 

نظر شما