شناسهٔ خبر: 52257 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ترجمان آلک بالدوین از رفتار ترامپ امروز به بازار می‌آید

کتابی که آلک بالدوین و کورت اندرسون با همکاری یکدیگر درباره سخنان احتمالی ترامپ که می‌تواند هر زمانی ادا شود نوشته‌اند، امروز وارد بازار کتاب می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ از زمان روی کار آمدن ترامپ کمدین‌ها با چالشی بزرگ روبه روشده‌اند، چرا که حجم سخنان چالش‌برانگیز ترامپ از مارس ۲۰۱۶ آنقدر زیاد بود که دیگر جای بحث باقی نمی‌گذاشت. اگر تقلید و هجو نیازمند بزرگ کردن موضوع و گسترده کردن بحث است، سخنان ترامپ را دیگر چگونه می‌توان بزرگتر و مسخره‌تر از آنچه هست کرد؟

«نمی‌توانی بدون من آمریکا را هجی کنی: داستان فوق‌العاده من از اولین سال فوق‌العاده رییس جمهور دونالد ترامپ » که از انتشارات پنگوئن پرس در ژانر داستانی است و از امروز ۷ نوامبر وارد بازار می‌شود، همین را سوژه خود کرده است.

از این کتاب به عنوان یک کتاب هجو یاد شده که برمبنای اظهارات واقعا وحشتناک ترامپ درباره مسایل روز خلق شده و آلک بالدوین شماری از آنها را در برنامه «زنده شب شنبه» خود در تلویزیون مطرح کرده است.

در خلق این کتاب، بالدوین و اندرسون به عنوان نویسندگانی عالی ظاهر شده‌اند و در نوع خود هوشمندترین افرادی هستند که می‌توانند چنین تقلید هجوآمیزی را بر مبنای خاطره ترامپ از اولین سال حضورش در کاخ سفید شکل دهند.

در این تقلید هجوآمیز، بالدوین ابتدا متن‌های هجوی را برای برنامه «ساتردی نایت لایو» خود خلق کرده بود که با رفتن در قالب ترامپ آنها را بیان می‌کرد.

بالدوین در یک گفتگوی تلفنی از نیویورک در این باره چنین اظهار کرد: خودم را در جهان به عنوان یکی از افرادی که می‌تواند خیلی به روح ترامپ نزدیک شود می‌بینم.

گرچه تصویر بالدوین روی جلد کتاب جای دارد، اما وی می‌افزاید: همه نوشته‌های کتاب کار کورت است و من همه خنده‌ها را انجام دادم.

فرایند کار آنها ساده نیست، اما بالدوین به وضوح مهارت طنزآمیز اندرسون را تحسین می‌کند.

وی می‌گوید: رسیدن به آنچه در ذهن ترامپ می‌گذرد، واین که بتوانی آن را در ۲۰۰ وخرده‌ای صفحه بگذرای، کار ساده‌ای نیست.

وی افزود:  از آنجا که ترامپ هر چه بیشتر خودش را نشان می‌دهد و هر چه جلو می‌رود بیشتر و بیشتر  ابله به نظر میرسد، باید بتوانی این تغییرات را نشان دهی و این تغییر را خیلی دقیق و خیلی خاص ارایه کنی. و فکرمی‌کنم این بزرگترین توانایی کورت برای انجام این کار است.

در این کتاب بالدوین رییس جمهوری است که هیچ ایده‌ای از این که چگونه می‌تواند کارهای دولت را پیش ببرد ندارد. اودر حالی که در موج عظیمی از خودشیفتگی غرق شده ، دشمنان خود را اعدام می‌کند، از کارکنانش دلگرم می‌شود و به رودریگو مستخدم فیلیپینی خودش خیلی احترام می‌گذارد، در حالی که به مردمی از همه نژادها و قومیت‌ها توهین می‌کند.

این کتاب با عکس‌های بامزه‌ای همراه است که بالدوین را در لباس ترامپ نشان می‌دهد. او سربازان اسباب بازی را روی میزکارش قرار داده یا در حالی که دارد درباره هشدار گرمایش زمین به وی گزارشی داده می‌شود، با خیال راحت گلف بازی می‌کند و البته اظهارت عجیب و بامزه‌ای هم از گلف بازی کردنش دارد از جمله این که: من در یک چاله، دو تا چاله یا شاید هم بیشتر درست می‌کنم. شاید هم بیشتر، خیلی مطمئن نیستم چند تا...

بالدوین قرار است در یک چت زنده در روز ۸نوامبر از ساعت ۲:۳۰ بعدازظهر شرکت کند تا به سوال‌هایی که درباره این کتاب برای هوادارانش وجود دارد پاسخ بگوید.  

این کتاب در ۲۴۶ صفحه و به قیمت ۲۹ دلار منتشر می‌شود.

«نمی‌توانی بدون من آمریکا را هجی کنی» در حالی که هنوز به صورت رسمی  وارد بازار نشده و از طریق پیش خرید ، شماری آن را تهیه کرده‌اند، در میان آثار طنز در جایگاه دهم سایت آمازون و در میان کتاب‌های سیاسی در مکان ۶ جای گرفته است.

نظر شما