شناسهٔ خبر: 52296 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاسیس موسسات آموزشی و تحقیقاتی مشترک با چین

معاون آموزشی وزارت علوم از تصویب طرحی در وزارت علوم مبنی بر ایجاد موسسات علمی مشترک با دانشگاه های خارجی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم و سعید سمنانیان، مشاور وزیر علوم و دکتر حجت، رایزن علمی کشورمان از دانشگاه جیائوتونگ شانگ‌های بازدید کردند.

در این بازدید از آزمایشگاه انرژی سبز(GEL) دانشکده مکانیک این دانشگاه که سه دانشجوی ایرانی در مقطع دکتری در آن مشغول به تحقیق و پژوهش هستند، بازدید تخصصی به عمل آمد و پس از آن جلسه ای با رئیس انستیتو مشترک میشیگان‌ جیائوتونگ (MU-SJTU JOINT INSTITUTE) این دانشگاه که در حال حاضر ده دانشجوی ایرانی در مقاطع مختلف تحصیلی در آن مشغول به تحصیل هستند، برگزار شد.

در ادامه شریعتی نیاسر از تصویب طرحی در وزارت علوم مبنی بر ایجاد موسسات علمی مشترک با دانشگاه های خارجی خبر داد و افزود: وزارت علوم از ایده تاسیس موسسات آموزشی و تحقیقاتی مشترک با کشور چین استقبال می کند.

در ادامه معاون آموزشی وزارت علوم به معرفی سیستم جدید ارزیابی دانشگاه های داخل با عنوان UNIRANK پرداخت و اذعان داشت که در این سیستم رنکینگ، دانشگاه های کشور به چهار دسته تقسیم شده اند و ۱۳ دانشگاه برتر کشور در رتبه ممتاز معرفی شده اند که لازم است این ۱۳ دانشگاه به دانشگاه های کشور چین معرفی شوند تا ارتباطات موثری بین این دانشگاه ها محقق شود.

نظر شما