شناسهٔ خبر: 52298 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اجرای کنسرت مشترک بین دانشگاه هنر و یک دانشگاه آلمانی

رئیس دانشگاه هنر از امضای یک تفاهم نامه و همکاری بیشتر با دانشگاه های هنر دو کشور آلمان و اتریش خبر داد و گفت: درنشست با دانشگاه آلمانی حول اجراهای مشترک موسیقی و کنسرت توافق شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ غلامرضا اکرمی درخصوص دستاوردهای سفر به دانشگاه های دو کشور اتریش و آلمان از امضا یک تفاهم نامه و زمینه سازی همکاری های بیشتر، خبر داد.

وی گفت: در بازدید از دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی فرانکفورت زمینه همکاری های مشترک برای تبادل استاد، دانشجو و پژوهشگر بررسی شد. همچنین در خصوص اجراهای مشترک و ایجاد رشته های آموزشی مشترک با ترکیبی از اساتید ایرانی و آلمانی تصمیماتی اتخاذ شد.

رئیس دانشگاه هنر افزود: همچنین بزودی برای انعقاد تفاهم نامه ای برای همکاری های مشترک در زمینه های علمی و فرهنگی و هنری مسئولان دانشگاه مذکور به ایران می آیند.

وی خاطر نشان کرد: ما در این سال ها در زمینه معرفی توانایی های فرهنگی و هنری ایران خوب کار نکردیم که امیدوارم این سفرها فتح بابی در این خصوص باشد.

اکرمی ادامه داد: در بازدید از دانشگاه فیلم بابلزبورگ آلمان تفاهم نامه ای برای تبادل استاد، دانشجو و انجام پروژه های مشترک علمی وپژوهشی به امضا رسید.

رئیس دانشگاه هنر با اشاره به بازدید از مدرسه باهاوس افزود: همچنین ازمدرسه باهاوس بازدید شد، باهاوس مدرسه ای است که اساسا جریانی در هنر جهان با عنوان مکتب باهاوس به راه انداخت که نگرش خاصی در طراحی در همه عرصه ها از خود به یادگار گذاشت.

رئیس دانشگاه هنر افزود: در تمامی دیدارها زمینه سازی برای بازدید از دانشگاه هنر و معرفی هنر ایران و تاریخ هنر ایران دغدغه اصلی من بود و تفاهم کردیم که در آینده نزدیک در دانشگاه هنر میزبان آنان باشیم. در آخرین نشست از دانشگاه فرانس لیست آلمان بازدید کرده و پیرامون تبادل استاد و دانشجو و اجراهای مشترک موسیقی و کنسرت توافقات اولیه انجام شد.

نظر شما