شناسهٔ خبر: 52302 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت توجه اعضای هیات علمی به مشکلات و مسائل روحی دانشجویان

رئیس دانشگاه شهید بهشتی بر توجه بیشتر به دانشجویان و جدی گرفتن مشکلات و مسائل روحی روانی آنها از سوی اعضای هیات علمی تأکید کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ششمین جلسه شورای دانشگاه در سال ۱۳۹۶ به ریاست سید حسن صدوق، رئیس دانشگاه و با حضور اعضای شورا،  در سالن شهید شهریاری حوزه ریاست برگزار شد.

ضرورت توجه به مسائل و مشکلات روحی دانشجویان از سوی اعضای هیات علمی

صدوق بر توجه بیشتر به دانشجویان و جدی گرفتن مشکلات و مسائل روحی روانی آنها از سوی اعضای هیات علمی تأکید کرد.

اهمیت ارتباط با دانشگاه‌های روسیه

رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود درباره دستاوردهای سفر هیات اعزامی به روسیه و شرکت در نشست دانشگاه‌های علمی ایران و روسیه از یکسو و سفر اخیر، رئیس جمهور روسیه به کشورمان مطالبی عنوان کرد.

دستاوردهای سفر اخیر هیات دانشگاه شهید بهشتی به روسیه در قالب اجلاس روسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه را تشریح و بر روابط جهانی و راهبردی با دانشگاه‌های روسیه تأکید کرد.

حمایت دانشگاه شهید بهشتی از اجرای برنامه های وزیرعلوم

رای اعتماد به منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم توسط مجلس شورای اسلامی و تشریح برنامه‌های وی برای ارتقای وضعیت دانشگاه‌های کشور از جمله مواردی بود که رئیس دانشگاه به آن پرداخت و بر حمایت دانشگاه از اجرای این برنامه‌ها تأکید کرد.

صدوق در ادامه در خصوص ارتقای وضعیت آموزش در دانشگاه، بر لزوم جدی گرفتن و اهمیت دادن به مقوله آموزش در دانشگاه تأکید کرد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی ضمن پرداختن به اهمیت پژوهش در دانشگاه، بر لزوم مشارکت دادن دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیات علمی جوان برای انجام طرح‌های پژوهشی نیاز محور تأکید کرد و خواستار مشخص شدن آورده‌های پروژه های پژوهشی شد.

وی افزود: آورده پژوهشی یک طرح پژوهشی برای دانشگاه می بایست فراتر از آورده های مادی باشد که در قالب بالاسری پرداخت می شود.

صدوق، آورده اصلی طرح های پژوهشی را یک آورده معنوی توصیف کرد که با مشارکت دادن هر چه بیشتر دانشجویان و اعضای هیات علمی جوان در تیم های اجرایی تحقق می یابد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: در مأموریت جدیدی که برای معاونت پژوهشی و فناوری تعریف شده، هر چه مشارکت اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اجرای طرح های پژوهشی بیشتر باشد، میزان بالاسری دانشگاه کاهش می یابد تا مجریان به مشارکت حداکثری همکاران خود ترغیب شوند و این همان تحقق واقعی ارتباط دانشگاه با صنعت است که همواره به دنبال آن بوده ایم و امروز در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده بیش از هر زمان به آن نیازمندیم.

صدوق افزود: دانشگاه باید بتواند از نظر بودجه و هزینه، به اداره خود بپردازد.

نظر شما