شناسهٔ خبر: 52321 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آخرین پست تلگرامی محسن خلیلی: در تنگنای علوم انسانی فرهنگ امروز بخوانید

محسن خلیلی استاد علوم سیاسی در آخرین پست تلگرام در باب نشریه فرهنگ امروز نوشت: در تنگنای علوم انسانی و در تنگیِ نفس علوم انسانی، نشریه‌ی فرهنگ امروز، پرکننده‌ی وقتِ خوانندگان حرفه‌ای و علاقه‌مند است.

به گزارش فرهنگ امروز؛ محسن خلیلی، استاد علوم سیاسی در اخرین پست تلگرام خود در مورد لزوم خواندن فرهنگ امروز به علاقه مندان توصیه کرد: 

تاکنون برایم مستدلّ نشده است‌که آیا تقلید، خوب است یا بد؟ فایده‌بخش است یا زیان‌آور؟ زشت است یا زیبا؟ درست است یا نادرست؟ 

اصلاً نمی‌خواهم طعنه بزنم؛ امّا، دستِ خودم نیست. رنج می‌برم از این‌که دری را ببندند و در دیگر را، به تقلید، باز کنند.

مجله‌ی فرهنگ امروز، جای کسی را نگرفته است! خواندنی هم هست! نوشتارهای خوبی هم دارد! مددرسان علوم انسانی هم شده است در اوضاع کنونی کشور، که از هر کجا و ناکجا، سنگ و تیر غیب می‌زنند به‌نامردی و نامردمی!

امّا، خب! مشکوک می‌شوی به این‌که به برخی نشریه‌ها بگویند آرام باشید! چند شماره، آهسته بروید و آهسته بیایید! منتشر نشوید! حساسیت زمانه را درک کنید!

تاکنون، نوزده شماره از فرهنگ امروز (farhangemrooz.com) منتشر شده است؛ خواندنی است و بهره‌رسان. در طرح مباحث کوشش می‌کند گزک دست کسی ندهد، می‌خواهد بماند و منتشر شود. شاید برایش مهم نباشد که از نوشتارهای پرشمارِ نشریه، آبی گرم می‌شود یا خیر. 
شعرِ سهراب سپهری زبانِ حال نشریه‌ی فرهنگ امروز است: 

به‌سراغ من اگر می‌آیید، 
پشت هیچستانم.
پشت هیچستان جایی است...
به‌سراغ من اگر می‌آیید،
نرم و آهسته بیایید، مبادا که ترک بردارد 
چینی نازک تنهایی من!

در تنگنای علوم انسانی و در تنگیِ نفس علوم انسانی، نشریه‌ی فرهنگ امروز، پرکننده‌ی وقتِ خوانندگان حرفه‌ای و علاقه‌مند است.
بخوانیدش!

نظر شما