شناسهٔ خبر: 52345 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاکید دبیر شورای انقلاب فرهنگی بر حمایت از نوآوری در علوم انسانی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به لزوم توجه به علوم انسانی گفت: در این زمینه باید نوآوری‌ها و حرکت‌های بدیع مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آئین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی، با حضور محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دانشگاه تهران برگزار شد.

مخبر دزفولی، ضمن تسلیت حادثه زمین‌لرزه منطقه غرب کشور، گفت: جهاد دانشگاهی جزء اولین ثمرات انقلاب فرهنگی است و تاکنون هویت جهادی خود را حفظ کرده و منشأ تحولات مثبت علمی و فرهنگی بوده است.

وی افزود: این جریان نوگرای کتاب و کتاب‌خوانی در فضای دانشگاه از دستاوردهای جهاد دانشگاهی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با تمام این تلاش‌ها در عرصه کتاب‌خوانی با جایگاه مطلوب فاصله داریم و در ترمیم این وضعیت باید قشر نخبه دانشگاهی وارد میدان شود.

مخبر دزفولی ضمن اشاره به نقش قشر دانشجو در تحولات کشور گفت: دانشگاه‌های کشور به‌ویژه دانشگاه تهران اسلحه‌ خانه گروه‌های ضدانقلاب بود و دانشجویان با انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها را به جایگاه مطلوب خود بازگرداندند.

وی افزود: جهاد سازندگی و تلاش برای محرومیت‌زدایی در اقصی نقاط کشور، هم‌ریشه در دانشجویان انقلابی داشته و دارد.

مخبر دزفولی ادامه داد: در علم و فناوری کشور جهش بسیار خوبی داشته و جهاد دانشگاهی با راه‌اندازی نهاد رویان توانسته در زمینه سلول‌های بنیادین جایگاه مطلوبی برای کشور ایجاد کند.

عضو هیات ‌علمی دانشگاه تهران گفت: نسل آینده هم باید به نسل فعلی و نسل قبلی تأسی کند و با تقویت و ترویج اعتماد به ‌نفس و غرور ملی راه پیشرفت علمی و فرهنگی کشور را طی کند.

وی افزود: مراسم‌هایی مانند مراسم امروز یک نهاد از توانایی کشور برای ایجاد تحول است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در همه رشته‌های علمی توانسته‌ایم کار کنیم و متون علمی قابل اتکاء و متقن تولید کنیم.

مخبر دزفولی با اشاره به جایگاه علمی کشور گفت: دانشجویان دیروز و امروز توانسته‌اند در جهاد علمی آن‌ چنان پیشرفت کنند که نام کشورمان به‌عنوان یک کشور صاحب علم و فناوری مطرح ‌شده است.

وی افزود: در رقابت‌های سخت علمی در عرصه بین‌الملل، توانایی‌های کشور غیرقابل انکار است.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: همه فشارهایی که به کشورمان وارد می‌شود برای کند کردن و توقف پیشرفت‌های علمی کشور است.

مخبر دزفولی ضمن تأکید بر لزوم تقویت اعتمادبه‌نفس گفت: حس اعتمادبه‌ نفس و ایجاد روحیه خطرپذیری و شجاعت در جامعه علمی کشور لازمه پیشرفت و ترقی کشور است.

وی با اشاره به لزوم توجه به علوم انسانی افزود: در این زمینه باید نوآوری‌ها و حرکت‌های بدیع مورد حمایت قرار گیرند.

عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران گفت: این حرکت علمی باید به سمت بین‌المللی شدن حرکت کند.

نظر شما