شناسهٔ خبر: 52364 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

منصوره اتحادیه به پویش سطر سپید پیوست: دو رمانم را برای صوتی شدن به «سطر سپید» اهدا می‌کنم

منصوره اتحادیه، تاریخ‌نگار دو رمان «زندگی باید کرد» و «زندگی خالی نیست» را در اختیار پویش ملی «سطر سپید» قرار داد.

دو رمانم را برای صوتی شدن به «سطر سپید» اهدا می‌کنم

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ دکتر منصوره اتحادیه ضمن حمایت از پویش ملی «سطر سپید» و پیوستن به آن عنوان کرد: تولید کتاب‌های صوتی نه تنها برای نابینایان در جامعه مفید است که حتی برای گروه‌های کم‌توان نیز مانند افراد سالمند که بینایی کمتری هم دارند می‌تواند مفید باشد.

مدیر نشر تاریخ با بیان اینکه دو رمان «زندگی باید کرد» و «زندگی خالی نیست» را برای صوتی شدن در اختیار این کمپین قرار می‌دهد، افزود: البته من تمایل داشتم که کتاب‌های تاریخی را نیز به این کار اختصاص دهم اما شاید به دلیل ماهیت خشک و جدی که این نوع کتاب‌ها داشته باشند برای این گروه از مخاطبان و تبدیل به کتاب صوتی شدن مناسب نباشند. از سوی دیگر در تولید کتاب‌های صوتی باید این موضوع را مد نظر داشت که این کار توسط متخصصان این حوزه انجام شود.

این تاریخ‌نگار با اشاره به بازدیدی که پیش از این از بنیاد رودکی داشته نیز عنوان کرد: بنیاد رودکی از موسساتی است که به صورت تخصصی در تولید و توزیع کتاب‌های ویژه نابینایان فعالیت می‌کند و من به همراه گروهی از نشر تاریخ از نزدیک با فعالیت‌های این بنیاد آشنا شدیم و بنا داشتیم که همکاری‌های بیشتری را با یکدیگر ادامه دهیم که متاسفانه هنوز میسر نشده است.

اتحادیه در پایان سخنانش گفت: راه‌اندازی پویش ملی «سطر سپید» قطعا حرکت مفیدی است و البته در این راستا افرادی که می‌خواهند به این کمپین بپیوندند نیز باید آموزش‌های لازم را برای تولید کتاب‌های صوتی ببینند چون این حوزه تخصصی است. 

نظر شما