شناسهٔ خبر: 52397 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روز جهانی فلسفه و بزرگداشت حکمت سینوی برگزار می شود

همایش روز جهانی فلسفه؛ بزرگداشت ابن‌سینا: حکمت سینوی با شرکت اساتید صاحب‌نام حکمت و فلسفه ایران شنبه چهارم آذرماه ۹۶ در همدان برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  توکل دارائی، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی سینا در این باره افزود: در این همایش به ریاست دکتر غلامرضا اعوانی، استاد برجسته فلسفه و حکمت ایران و عضو هیئت علمی بنیاد بوعلی‌سینا، چند نفر از صاحب نظران مقالات و سخنرانی‌های خویش را در بزرگداشت و معرفی آثار و رساله‌های شیخ الرئیس، ابن‌سینا ارایه می‌دهند.

دارائی با اشاره به انجام پژوهش‌های سینوی در بنیاد بوعلی‌سینا، اضافه کرد: اگر چه کار پژوهش، بازخوانی، تجدید چاپ و تصحیح کتب و رساله‌های جناب بوعلی‌سینا زمان‌بر است؛ اما با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گام‌های مهمی در این راه برداشته شده و تا پایان سال جاری چندین کتب در این‌باره توسط انتشارات بنیاد بوعلی‌سینا منتشر خواهد شد.

وی تکریم و پاسداشت و ترویج اندیشه شخصیت‌ها و مفاخر ایران را از جمله وظایف مراکز علمی، دانشگاهی و فرهنگی کشور دانست و گفت: این بنیاد به سهم خود در این راه گام‌های هر چند کوچک برداشته است و در زمینه بزرگداشت مفاخر ملی و جهانی از جمله میرسید علی همدانی، سید جمال‌الدین اسدآبادی و باباطاهر با سایر دستگاه‌های فرهنگی همکاری داشته و آثاری نیز منتشر کرده است.

این همایش شنبه چهارم آذرماه از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه تا ۱۷ در سالن اجتماعات شرکت مخابرات همدان واقع در میدان آرامگاه بوعلی‌سینا برگزار می‌شود.

روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا از همه دوستداران علم و فرهنگ و علاقه‌مندان به حکمت سینوی برای شرکت در این آیین دعوت می‌کند.

نظر شما