شناسهٔ خبر: 52452 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری مستقل آزمون های دانشگاه آزاد نیازمند اصلاح قانون است

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: برگزاری مستقل آزمون‌های دانشگاه آزاد اسلامی مستلزم اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمود صادقی  درباره تفکیک آزمون های دانشگاه آزاد از سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در حال حاضر آزمون های دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت متمرکز تحت نظر سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: هدف از تمرکز این آزمون ها در سازمان سنجش آموزش کشور این بوده که نظارت کافی از نظر کیفیت و سلامت برروی آزمون ها باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین تفکیک آزمون دانشگاه آزاد ا زسازمان سنجش مستلزم اصلاح قانون است و به راحتی قابل انجام و جدا شدن نیست.

وی ادامه داد: باید دلایل دانشگاه آزاد برای تفکیک آزمون های این دانشگاه از سازمان سنجش شنیده شود ولی به هرحال برای تمرکز آزمون ها در سازمان سنجش نیز دلایلی وجود داشته، اگر دانشگاه آزاد بخواهد به صورت مستقل آزمون های خود را برگزار کند نیاز به اصلاح قانون است.

به گزارش مهر، به تازگی سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده است به دنبال برگزاری مستقل آزمون‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و اگر این طرح امسال به سرانجام برسد تمام مراحل آزمون های دانشگاه آزاد از ثبت‌نام تا برگزاری آن در اختیار دانشگاه خواهد بود.

نظر شما