شناسهٔ خبر: 52485 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه بدون فرهنگ واژه ناقصی است

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه بدون فرهنگ واژه ناقصی است، گفت: ما باید به فرهنگ مانند ابعاد دیگر دانشگاه توجه کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجید سرسنگی در مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند سطح مشارکت فرهنگی دانشجویان را ارتقا بخشد.

وی افزود: در اولین دوره از جشنواره فرهنگ بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجویان مشارکت داشتند و آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف گسترش سطح مشارکت فرهنگی دانشگاهیان و ایجاد امیدواری و اعتقاد به آینده روشن برای اهالی فرهنگ برگزار شده است.

سرسنگی افزود: دانشگاه بدون فرهنگ واژه ناقصی است و ما باید به فرهنگ مانند ابعاد دیگر دانشگاه توجه کنیم.

وی تاکید کرد: مهم این است که فرهنگ در دانشگاه نهادینه شود و دانشجویان دانشگاه تهران در دوران تحصیل خود بتوانند در فضای فرهنگی تحصیل کنند و در زمان فارغ التحصیلی به عنوان یک فرد شاخص و انسان فرهنگی وارد جامعه شوند.

جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران در راستای اهداف برنامه سوم این دانشگاه و به منظور «ارتقای اخلاق حرفه‌ای و ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی» در محورهای انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی، نشریات دانشجویی، ایده‌های برتر فرهنگی، آثار و تولیدات فرهنگی و هنری دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان، پژوهش‌های برجسته در حوزه فرهنگ دانشگاهی و مدیران و کارشناسان برتر فرهنگی آغاز به کار کرد و تا ۸ آذرماه ادامه دارد.

نظر شما