شناسهٔ خبر: 52501 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشست علمی ایران و فرانسه/ تاسیس زبان فارسی در فرانسه

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اعلام کرد: در اولین نشست کمیته مشترک علمی ایران و فرانسه در وزارت علوم چگونگی تاسیس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه های کشور فرانسه بررسی می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین سالار آملی  گفت: اولین نشست کمیته مشترک علمی ایران و فرانسه امروز سه شنبه ۷ آذرماه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز به کار می کند.

وی ادامه داد: به دنبال عقد تفاهم نامه همکاری های بین المللی ما بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه در سال ۹۴، کارگروه مشترک دو کشور مبتنی بر تفاهم نامه صورت گرفته از سوی دو طرف معرفی شدند و اولین جلسه آن در تهران برگزار می شود.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: رئیس این کارگروه، قائم مقام امور بین الملل وزارت علوم بوده و در این کارگروه احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و روسای چند دانشگاه دیگر حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: از کشور فرانسه نیز ۵ نفر از مسئولان دانشگاهی و وزارت مرتبط وارد ایران شده و مباحث مربوط به توسعه همکاری ها را در طول دو روز در زمینه های چگونگی تاسیس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه های کشور فرانسه، جذب دانشجو از کشورهای فرانسه در رشته هایی مانند شهر شناسی، ایران شناسی، هنر ایرانی، هنر اسلامی و همچنین تبادل استاد و دانشجو و چگونگی راه اندازی انستیتوهای علمی به بحث و بررسی گذاشته می شود.

نظر شما