شناسهٔ خبر: 52642 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پنج کتاب پیشنهادی دومین مرد ثروتمند جهان برای مطالعه

وارن بافت، در سال ۲۰۱۷ پس از بیل گیتس دومین مرد ثروتمند جهان شناخته شد . او مدیر عامل و سهام‌دار عمده شرکت برکشایر هاتاوی است و با هوش سرشاری و ایده‌های تجاری خود، الگوی سرمایه‌داران بسیاری است. این اسطوره سرمایه‌گذاری کتاب‌هایی را برای مطالعه به علاقه‌مندان کسب و کار پیشنهاد کرده است که در ادامعه شما را به خواندن آنها دعوت می کنیم.

پنج کتاب پیشنهادی دومین مرد ثروتمند جهان برای مطالعه

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  وارن بافت، که به عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم شناخته می‌شود همچون بیل گیتس، اهل کتاب و مطالعه است. کتاب‌های پیشنهادی او برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای، آماتور و یا آن‌هایی که علاقه مند به دنیای تجارت بوده و سودای موفقیت در کسب و کار دارند، می‌تواند راه‌گشا و راهنما باشد. در زیر پنج کتاب پیشنهادی وارن بافت را کرده ایم که شما را به خواند آن دعوت می کنیم.

- «کفش‌باز» نوشته فیل نایت

این کتاب زندگی‌نامه بنیانگذار برند نایک است، که در زمان بازنشستگی او منتشر شد. داستان دونده‌ای که ۵۰ دلار از پدرش قرض گرفت تا بتواند کفش‌های ورزشی وارداتی ارزان را در صندوق عقب ماشینش بفروشد. نام او ۵۰ سال بعد در فهرست ثروتمندترین مردان جهان با ۳۰ میلیارد دلار سرمایه قرار گرفت.
وارن بافت درباره او می‌گوید؛ «نایت یک پسر هوشمند، مبارز و عاقل است که استعداد خوبی در نوشتن دارد. این کتاب برای روسای شرکت بسیار سودمند است. بیل گیتس نیز  این اثر را بهترین کتاب سال معرفی کرده و گفته: «این کتاب یادآوری درست و منصفانه ای از  راه دشوار تجارت است که مسیری شگفت و پر از اشتباه و چالش‌هایی است که پایانی ندارد. این کتاب داستان فوق العاده‌ای دارد.»

- «لنگیدن روی آب» نوشته فیل بویت

این کتاب داستان پیشرفت یک شبکه کوچک تلویزیونی آلبانی در نیویورک را روایت می کند که پس از مدتی به یک رسانه موثر و بزرگ تبدیل شد.
بافت درباره این کتاب می‌گوید؛«یک خود زندگی‌نامه تاثیرگذرا در مورد گذران عمر در شهرهای صنعتی بزرگ و زندگی مدیران برجسته‌ است؛ تام مورفی و دان بورکه که هردو از مدیران تاثیرگذار به شمار می‌آیند، اعتقاد دارند که؛ آنچه ما در زندگی می‌شویم ،به انتخاب ما برای الگو برداری و تحسین دیگران وابسته است. تام مورفی، از این نظر الگوی خوبی برای شروع است که شما را از هر فرد دیگری بی نیاز می‌کند.
 
- «اما کشتی‌های مشتری‌ها کجا هستند» نوشته فرد شویت

این کتاب روایتی شوخ طبعانه از پشت پرده سقوط وال استریت (سقوط بازار سهام) از نگاه یکی از سهام‌داران آن است. وارن درباره این کتاب می‌گوید: «اگر تا به حال این کتاب را نخوانده‌اید حتما سریع یک نسخه تهیه کنید. این کتاب جدیت و طنز بی‌نظیری در خود دارد.»
خواندن این کتاب را مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک و دهمین فرد ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۷ نیز توصیه کرده و داشتن آن را خوشبختی عظیمی توصیف کرده بود.

«کتابچه‌ نکات سرانگشتی سرمایه‌گذاری؛ تنها راه برای ضمانت سهم عادلانه شما از بازده بورس» نوشته جان باگل

این کتاب راهنمای خوبی برای افرادی است که تاه قصد سرمایه‌گذاری دارند و توسط جان سی باگل، موسس شرکت ونگارد که از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری آمریکایی است نوشته شده است.
بافت درباره این کتاب می‌گوید؛«برخی مدیران خیلی خوب هستند، حتا اگر زمان مدیریت آن‌ها کوتاه باشد. تشخیص تفاوت بین شانس و استعداد بسیار دشوار است. اکثر مدیران کارآمد می‌توانند هزینه‌های مدیریتی زیادی را برای کارایی بالا بپردازند و مهارت اصلی آن‌ها در تکنیک فروش است. سرمایه‌گذران از هر صنفی باید کتاب جان باگل را که سرشار از حس خوب سرمایه‌گذاری است بخوانند.

«سرمایه‌گذار باهوش» نوشته بنجامین گراهام

وارن بافت که علاقه عجیبی به این کتاب دارد درباره آن می‌گوید؛ « این کتاب بهترین اثری است که درباره سرمایه‌گذاری تا به حال نوشته شده؛ چرا که نویسنده آن از موثرترین افراد در حوزه سرمایه‌گذاری است. خواندن این کتاب همچون کشفی بزرگ بود و احساسی مانند پرواز بر روی قالیچه را به من داد.»

نظر شما