شناسهٔ خبر: 52653 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از کتاب تاریخ سکه در دودمان‌های محلی ایران

نشست تخصصی و رونمایی از کتاب «تاریخ سکه در دودمان‌های محلی ایران (سده‌های سوم و چهارم هجری)» در موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

رونمایی از کتاب تاریخ سکه در دودمان‌های محلی ایران

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ موقوفه آستان قدس رضوی نشست تخصصی و رونمایی از کتاب «تاریخ سکه در دودمان‌های محلی ایران (سده‌های سوم و چهارم هجری)» در روز چهارشنبه 22 آذر 1396 خورشیدی از ساعت 14 تا ساعت 16 در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

در این نشست تخصصی، دکتر محمدتقی امامی خویی و دکتر احمدرضا خضری در باره جایگاه سکه‌های تاریخی در شناخت تاریخ یک سرزمین سخن می‌رانند و کتاب «تاریخ سکه در دودمان‌های محلی ایران (سده‌های سوم و چهارم هجری)» با حضور سعید سلیمانی، نویسنده و پژوهشگر اثر رونمایی می‌شود.

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی به شمار می‌آید. حاج حسین آقا ملک، این گنجینه بزرگ تاریخی را به سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است.

کتابخانه و موزه ملی ملک، همه دوستداران فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی را به حضور در این نشست تخصصی و رونمایی کتاب فرامی‌خواند. ساختمان این گنجینه اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» جای گرفته است.

نظر شما