شناسهٔ خبر: 52663 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شرط استفاده دانشگاهها و مراکز علمی از تسهیلات بانکها

براساس لایحه بودجه ۹۷، دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری می توانند تاسقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ۹۶ نسبت به اخذ تسهیلات بانکی برای تکمیل طرحهای تملک دارایی و احداث خوابگاه متاهلی اقدام کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ لایحه بودجه سال ۹۷ صبح امروز توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که در بخش هایی از این لایحه درخصوص فعالیت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و صندوق رفاه وزارتخانه های علوم و بهداشت توضیحاتی ارائه شده است که در ذیل آمده است:

به دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری اجازه داده می شود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ۱۳۹۶ نسبت به اخذ تسهیلات از بانک ها اقدام کنند و در راستای تکمیل طرح های تملک دارایی های سرمایه ای خود و احداث خوابگاه های متاهلین موضوع بند (پ) ماده ( ۱۰۳ ) قانون برنامه ششم توسعه کشور استفاده و نسبت به بازپرداخت اقساط از محل درآمد اختصاصی خود اقدام کنند.

پیش بینی اعتبارات برای ساخت خوابگاه های متاهلی از سوی صندوق های رفاه

صندوق های رفاه دانشجویان مکلفند نسبت به پیش بینی اعتبار لازم در فعالیت های خود به منظور پرداخت یارانه سود و کارمزد احداث خوابگاه های متاهلین اقدام کنند.

صد درصد وﺟﻮه اداره شده پرداختی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۶ به صندوق رفاه دانشجویان وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کمک برای افزایش منابع مالی صندوق های رفاه دانشجویی تلقی می شود.

وجوه حاصل از بازپرداخت وام های مذکور و همچنین سایر منابع ناشی از فعالیت های صندوق تا سقف یازده هزار و سیصد میلیارد(۱۱.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال پس از واریز به خزانه داری کل در قالب درآمد اختصاصی برای پرداخت مجدد به دانشجویان به مصرف می رسد.

نحوه پرداخت وام های تحصیلی به دانشجویان تحت پوشش

مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور نسبت به اعتبارات مندرج در این قانون در قالب وام از طریق صندوق رفاه دانشجویان در اختیار این افراد قرار می گیرد. اقساط وام های مذکور پس از فراغت از تحصیل و اشتغال به کار افراد، پرداخت می شود. دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی مزبور در اولویت دریافت وام می باشند.

نظر شما